۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۹۲۷۹
استادان حوزه علمیه نجف:

اوضاع کنونی عراق دردناک است

خبرگزاری رسا ـ جمعی از استادان درس خارج حوزه علمیه نجف، اوضاع کنونی عراق را دردناک خواند و مردم را به آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی تروریست‎ها به مناطقشان فراخواندند.
داعش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیات شیخ باقر ایروانی، شیخ محمد سند، شیخ هادی آل راضی و شیخ حسن جواهری از استادان درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف در پیامی مشترک، اوضاع کنونی عراق در پرتو حملات تروریستی و تصرف کامل برخی شهرها از سوی داعش را دردناک توصیف کردند.

 

در این پیام آمده است: عراق این روزها با مصائبی که بر وحدت و نظام آن تأثیر می گذارد، روبروست به گونه ای که حملات شنیعی از سوی تروریست ها و حامیان آنان در برخی استان ها صورت گرفته، افراد بی گناه کشته می شوند و هزاران شهروند بدون آنکه سرنوشت خود را بدانند، از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

 

استادان حوزه علمیه نجف با اشاره به  اینکه بحران لحظه به لحظه در حال وخیم تر شدن است و خون های بسیاری به دور از رحمت، انسانیت و وجدان ریخته می شود، افزودند: ما در حوزه علمیه نجف اشرف این حملات و توطئه علیه کشور مقدسات را محکوم کرده و به نیروهای مسلح ارتش، پلیس و سایر دستگاه های امنیتی اعلام می کنیم که قلب ما با شما بوده و همواره دعاگویتان هستیم.

 

در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است: همه فرزندان ملت را به وحدت، همبستگی و یکپارچگی دعوت کرده تا در یک صف به مبارزه با این نقشه جنایتکارانه بپردازند.

 

این علمای عراقی خاطر نشان ساختند: از عشایر غیور و سایر قشرهای جامعه می خواهیم برای مقابله با هرگونه حمله تروریست ها به شهرها و مناطقشان در آمادگی کاملی قرار داشته باشند. از خداوند متعال می خواهیم برادرانمان را در شهر موصل و صلاح الدین از این بحران نجات داده و دولت را به اهتمام به شهروندان آواره فرامی خوانیم./980/ب902/د

ارسال نظرات