۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۰۰۴

حمایت شهروندان عربستانی از آیت الله نمر

خبرگزاری رسا ـ شهروندان عربستانی با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در منطقه الشرقیه، برحمایت خود از مواضع و خواسته‎های روحانی زندانی این کشور تاکید کردند.
آيت الله نمر باقر النمر روحاني برجسته عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از شهروندان عربستانی در منطقه قطیف شب گذشته به درخواست ائتلاف آزادی و عدالت و برای اعلام همبستگی با آیت الله نمر باقر النمر در تجمع اعتراض آمیز شرکت کردند.


این اقدام شهروندان عربستانی در هفته همبستگی گروه‎های انقلابی در بحرین و منطقه الشرقیه عربستان در خصوص حمایت از آیت الله نمر باقر النمر صورت گرفت.


جنبش جوانان آزاد قطیف با صدور بیانیه‎ای در دومین سالگرد سوء قصد به جان آیت الله نمر، از این عالم بزرگ و مواضع او حمایت کرد.


همچنین، شهروندان عربستانی یاد دو شهید اکبر الشاخوری و محمد الفلفل را گرامی داشتند. این دو نفر در تظاهراتی که در حمایت از آیت الله نمر برگزار شد، شهید شدند.


گروه‎های انقلابی در بحرین نیز بر مشارکت گسترده مردمی در هفته همبستگی با آیت الله نمر باقر النمر تاکید کردند.


آیت الله نمر روحانی برجسته عربستانی، از دو سال قبل بدون محاکمه و تفهیم اتهام در زندان است.


نیروهای امنیتی رژیم آل‎سعود در هشتم ژوئیه 2012  پس از تعقیب خودروی آیت الله نمر، به سوی او تیراندازی و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.


هفته اعلام همبستگی با آیت الله نمر روز 21 خرداد  93  با عنوان «فقیه ایمان و جهاد» آغاز شد و تا شب گذشته ادامه داشت. این مراسم در بحرین، منطقه قطیف عربستان و عراق برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات