۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۲۰۱
یکی از علمای لبنان:

فتنه مذهبی خطرناک‌ترین بحران منطقه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان نسبت به برانگیختن احساسات مذهبی مردم و ایجاد فتنه مذهبی در منطقه هشدار داد.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنة بیروت در مراسمی که امروز در منطقه الوردانیة لبنان برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و افزایش تحرک گروه‌های تروریستی در لبنان و سایر کشورهای اسلامی گفت: لبنان نیاز مبرمی به مشارکت حقیقی همه جریان‌های سیاسی برای بازگشت امنیت و آرامش به این کشور دارد.


وی شرایط کنونی منطقه را در پرتو بحران‌های کنونی خطرناک توصیف کرد و افزود: فتنه تکفیر و برانگیختن احساسات مذهبی فتنه بسیار خطرناکی است که برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای اهدافی خاص آن را به کار گرفته‌اند.


حجت الاسلام قبلان فتنه مذهبی را خطرناک ترین بحران کنونی منطقه و کشورهای اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: مقابله با این چالش نیازمند تلاش روزافزون دولت‌ها و هوشیاری مردم است و سهل انگاری با این موضوع پیامدهای غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد.
 

این عالم لبنانی با تاکید بر لزوم عدم دخالت برخی کشورها در مسائل داخلی این کشور، گفت: مسوولان و مردم لبنان نباید اجازه دهند که این کشور تبدیل به مکانی برای توطئه پردازی برخی کشورها شود.


وی افزود: انتخاب هرچه زودتر رییس جمهور لبنان بسیار ضروری است و همه جریان‌های سیاسی باید در راستای مشخص شدن وضعیت آینده کشور تلاش کنند، تنها به این صورت می‌توان به ایجاد امنیت و خروج از بحران کنونی امیدوار بود./983/ب902/د

ارسال نظرات