۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۱۳۸۴۷

اتحادیه عرب حملات رژیم صهیونیستی به غزه را جنایت جنگی خواند

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه عرب حملات رژیم اشغالگر به غزه را که تاکنون منجر به کشته شدن ۵۰۲ فلسطینی شده است، «جنایت جنگی» توصیف کرد.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، بمباران و حملات زمینی در منطقه شجاعیه در شمال شرقی غزه و کشته شدن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی را نمونه بارز یک جنایت جنگی خواند.

 

وی تاکید کرد: رژیم اسرائیل مسوول جنایت جنگی علیه شهروندان فلسطینی است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 

در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه شجاعیه حداقل 62 شهروند فلسطینی جان خود را از دست دادند. این در حالی است که شمار زیادی از مردم این شهر نیز مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که این رژیم هر اقدامی را که لازم بداند برای توقف حملات موشکی حماس و برقراری صلح انجام می دهد.

 

وی ادعا کرد که نیروهای او همه تلاش خود را برای اجتناب از هدف قرار گرفتن شهروندان فلسطینی انجام می دهند.

 

نتانیاهو همچنین در ادامه ادعاهای خود در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» عنوان کرد: ما سعی می کنیم مواضع نظامی را هدف قرار دهیم اما عده‌ای از شهروندان نیز قربانی شده‌اند که از این بابت متأسفیم.

 

وی با تأکید بر این ادعا که رژیم اسرائیل به دنبال کشتن شهروندان غزه نیست، حماس را به هدف قرار دادن عمدی شهروندان اسرائیلی و نیز استفاده از مردم غزه به عنوان «سپر انسانی» متهم کرد.

 

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در نتیجه ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه در صبح امروز، 30 تیر ماه، تعداد کشته‌شدگان به 502 نفر رسیده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات