۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۱۴۳۰۳
عضو کنگره آمریکا:

سرنوشت آل‎خلیفه مشخص نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جمهوری‎خواه کنگره آمریکا ضمن اشاره به ناکارآمدی رژیم آل‌خلیفه در اجرای برنامه‌های دیکته ‌شده ایالات متحده در بحرین، از لزوم بررسی گزینه‌های جایگزین در این کشور خبر داد.
کاخ سفيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هنگ جانسون عضو کنگره جمهوری‎خواه آمریکا در مقاله‎ای که در پایگاه هیل، تحت عنوان مشکلی با بحرین منتشر کرده، نوشته است که اگر منافع آمریکا پس از وخامت اوضاع سیاسی در بحرین به خطر بیفتد، طرح فوق العاده‌ای در این خصوص وضع خواهد کرد.


وی با بیان اینکه سابقه همپیمانی آمریکا و رژیم آل‎خلیفه به چند دهه می‌رسد، افزود: دولت بحرین نشان داده است که همپیمان مورد اعتمادی نیست و حضور آمریکا را در طولانی مدت به خطر انداخته است.


این عضو کنگره آمریکا ضمن اشاره به بیرون راندن تام مالینوفسکی دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگران و ناپسند خواندن آن، تصمیم اخراج وی بدون اذن قبلی را تصمیم نادرستی قلمداد کرد.


جانسون با بیان اینکه از زمان آغاز اعتراضات حامی دموکراسی در سال 2011، بی ثباتی و خشونت در بحرین رشد چشمگیری داشته است، گفت: فقدان اصلاحات سیاسی برای بررسی وضعیت ناکامی ملت بحرین فقط به افزایش شدت ناامنی‎های در گستره وسیع‎تری منجر خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه بحرین بی ثبات شده است و سرنوشت خاندان آل‎خلیفه نیز مشخص نیست، افزود: ما باید از رهگذر بررسی مجموعه‎ای از گزینه‎های جایگزین حضور دریایی خود را در این منطقه تضمین کنیم.


این در حالی است که دولت بحرین روز 7 جولای جاری به دلیل دیدار مالینوفسکی با شیخ علی سلمان رهبر حزب الوفاق بحرین اعلام کرد که تام مالینوفسکی باید فورا از بحرین خارج شود./994/ب101/د

ارسال نظرات