۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۱۴۹۴۴
خطیب جمعه بیروت لبنان:

کشورهای اسلامی مردم غزه را برای مبارزه با اسرائیل مسلح کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت لبنان با اشاره به رویدادهای کشورهای عراق و فلسطین بیان داشت که تنها راه مقابله با بحران کشورهای منطقه حفظ اتحاد است.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین برگزار شد، خواستار صبر و مقاومت مردم غزه در برابر جنایت‎های رژیم صهیونیستی شد و گفت: مردم فلسطین با توجه به فشار زیاد رژیم صهیونیستی و کشته شدن زنان، کودکان و سالخوردگان بسیار، تن به ذلت نمی‎دهند و در برابر این رژیم منفور همچنان ایستاده‎‎اند.


وی افزود: محاصره غزه، تخریب نیروگاه‎های برق، بیمارستان‎ها، مساجد و خانه‎ها نمی‎تواند موجب بالا رفتن پرچم سفید نیروهای مقاومت شود. مردم غزه با توجه به حمایت بی وقفه آمریکا و کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن قلع و قمع مردم فلسطین در سایه سکوت کشورهای عربی، همچنان به جهاد خود ادامه می‎دهند.


این عالم لبنانی تصریح کرد: نیروهای مقاومت در فلسطین به مردم منطقه اعتبار بخشیدند. آنان همانند نیروهای مقاومت لبنان توانستند قدرت و ادعای رژیم صهیونیستی را در هم شکنند.


وی رویدادهای منطقه را سراسر درس و عبرت برای آینده دانست و اظهار داشت: با مشاهده رویدادهای منطقه درس‎های بسیار می‎تواند گرفت، در این جنگ دوست و دشمن به خوبی شناخته شد.


حجت الاسلام فضل الله خواستار حمایت از نیروهای مقاومت شد و خاطرنشان ساخت: کشورهای اسلامی و عربی با حمایت از نیروی مقاومت و تجهیز آنها نقش مثبتی در رویدادهای منطقه ایفا کنند. ما موظفیم که مردم غزه را برای مبارزه با اسرائیلی ها مسلح کنیم.


وی با اشاره به رویدادهای عراق گفت: سیاستمداران عراق بدون توجه به مسائل گذشته نتیجه انتخابات را بپذیرند و با حفظ اتحاد درپی مقابله با زیادی‎خواهی دشمنان، حفظ استقرار و امنیت و پایداری این کشور باشند.


این عالم لبنانی رویدادهای شهر موصل را بسیار خطرناک توصیف کرد و تصریح کرد: مسائل و بحرانی که در موصل وجود دارد همه کشور عراق، مسلمانان و مسیحیان را تهدید می‎کند. تنها راه مقابله با این بحران حفظ اتحاد است./994/
902/ک

ارسال نظرات