۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۰۲۶
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

حمایت نظامی از غزه نشان افتخاری برای محور مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شواری اجرایی حزب الله لبنان اتهام ایران، سوریه و حماس از سوی رژیم صهیونیستی به حمایت نظامی و مسلح ساختن نوار غزه را نشان افتخاری برای محور مقاومت عنوان کرد.
شيخ نبيل قاووق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت که از سوی این حزب در منطقه بنی حیان برگزار شد با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در صورت شکست در غزه بیش از پیش از حزب الله لبنان هراسان خواهد شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که تمام آنچه را که در غزه مشاهده کرد تنها بخشی از توانایی مقاومت اسلامی در لبنان است.

 

وی با اشاره به اذعان فرماندهان رژیم صهیونیستی درباره توانایی نظامی حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان در برهه کنونی، این کشور را از خطر رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری حفظ کرده و اجازه نداده این کشور به حیات خلوت رژیم صهیونیستی  و داعش تبدیل شود.

 

این عضو ارشد حزب الله لبنان، جلوگیری از تکرار ماجرای موصل عراق در منطقه بقاع را حاصل تلاش ارتش لبنان و نیروهای مقاومت اسلامی برشمرد و گفت: آمادگی نیروهای مقاومت، داعش را از تشکیل امارتی اسلامی در برخی مناطق لبنان ناکام گذاشت.

 

نبیل قاووق با انتقاد از سکوت کشورهای غربی در قبال اقدامات داعش و اخراج مسیحیان از شهر موصل، عنوان کرد: اخراج اقلیت‌های مذهبی و طایفه‌ای از موصل در سایه بی‌تفاوتی کشورهای عربی و غربی صورت می‌پذیرد و همین امر سبب شده داعش و سایر گروه‌های تروریستی از هیچ جنایتی در قبال آنان فرو نگذارد.

 

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله تحولات اخیر در غزه را سبب رسوایی تکفیری‌ها و تروریست‌ها برشمرد و با اشاره به بی‌تفاوتی این گروه‌ها نسبت به مساله فلسطین، عنوان کرد: گروه‌های تکفیری و نظامیان مخالف دولت سوریه به جای مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه جولان به همکاری مستمر با نظامیان صهیونیست می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در نوار غزه بیانگر عدم فرقه‌ای بودن نبرد کنونی در منطقه است، گفت: نبردهای کنونی از بغداد تا غزه که منطقه را فراگرفته است هیچ ربطی به درگیری‌های مذهبی ندارد بلکه پروژه‌ای برای ضربه زدن به محور مقاومت است.

 

قاووق افزود: همان کشورهای عربی که در جنگ سی و سه روزه به توطئه‌گری علیه حزب الله لبنان پرداختند امروز برای شکست مقاومت در غزه تلاش می‌کنند.

 

وی اتهام ایران ، سوریه و حزب الله به حمایت نظامی از مقاومت اسلامی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را نشان افتخاری برای محور مقاومت برشمرد و اظهار داشت: مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین در یک سنگر به سر می‌برند و حزب الله نیز از هیچ کمکی برای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین دریغ نمی‌کند./983/ب902/د

ارسال نظرات