۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۶۲۰۶

کمیسیون بین‎المللی تحقیق در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل اعضای کمیسیون بین‎المللی تحقیق در جنایات جنگی رژیم اشغالگر در غزه را اعلام کرد.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعضای کمیسیونی بین المللی را که قرار است در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحقیق کند، معرفی کرد.
 
سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در این ارتباط به خبرگزاری رویترز گفت: حماس از تصمیم سازمان ملل برای تشکیل کمیته تحقیق در جنایات جنگی رژیم اشغالی در غزه استقبال کرده و خواستار آن هستیم که فعالیت این کمیته هر چه سریعتر آغاز شود.
 
ویلیام شاباس، استاد کانادایی حقوق بین الملل ریاست کمیسیون تحقیق در جنایات جنگی رژیم اشغالگر در غزه را بر عهده داشته و افرادی نظیر دودو دیین، از کارشناسان قدیمی سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر نیز در آن عضو هستند.
 
سازمان ملل در اطلاعیه ای اعلام کرد که این تیم مستقل "تمامی موارد نقض حقوق بین الملل و قانون بین المللی حقوق بشر را از روز 13 ماه ژوئن میلادی"، که حملات اسرائیل به غزه آغاز شد بررسی می کند.
 
این در حالی است که ییگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای گستاخانه با زیر سوال بردن مشروعیت شورای حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد: شورای حقوق بشر از مدت ها پیش به "شورای حقوق تروریست ها" تبدیل شده و "تحقیقات آن پیشداورانه" است.  
 
دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرده است که حدود 80 درصد از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه را شهروندان عادی، زنان و بچه ها تشکیل می دهند./990/ب903/د
ارسال نظرات