۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۶۲۹۹
حزب الله لبنان:

صدور احکام ناعادلانه علیه شیخ النمر به ضرر روابط اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان حکم ظالمانه علیه یکی از علمای شیعه عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای با هشدار در باره صدور احکامی « ناعادلانه» از سوی عربستان سعودی درپرونده آیت الله نمر باقر النمر، تاکید کرد که صدور این احکام به ضرر روابط اسلامی اسلامی است و به بحرانی تر شون فضای منطقه منجر می شود.

 

در بیانیه حزب الله که عصر چهارشنبه منتشر شد، از مقامات عربستان سعودی خواسته شده است تا محاکمه شیخ نمرباقر النمر روحانی عربستانی را متوقف کنند.

 

در این بیانیه آمده است: هدف از اصرار مقامات عربستان سعودی به ادامه محاکمه شیخ النمر که از سال 2012 به اتهاماتی در بازداشت بسر می برد، صدور احکامی سخت علیه وی است.

 

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: ادامه بازداشت این عالم بزرگ و محاکمه او بعد از فعالیت های سیاسی طبیعی در حالی است که این حق برای هر شخص و عالمی وجود دارد و بیان مواضع حقی از حقوق طبیعی است که همه قوانین بین المللی و شریعت های آسمانی بر آنها تاکید دارند.

 

حزب الله لبنان در این بیانیه با درخواست از مقامات عربستان سعودی برای توقف محاکمه شیخ النمر و همه اقدامات قضائی علیه او، تاکید کرده است که صدور هرگونه احکام غیرعادلانه در این پرونده به ضرر روابط اسلامی اسلامی است و به بحرانی شدن فضای در منطقه منجر می شود.

 

در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است که منطقه امروز به همکاری و همراهی برای مقابله با تهدیدهایی که از آنها امت های عربی و اسلامی رنج می برند، نیاز دارد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات