۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۱۶۳۸۱

جزئیات حمله سارقان مسلح به بیت آیت‌الله طاهری شیرازی

خبرگزاری رسا ـ نوه آیت‌الله طاهری شیرازی جزئیات حمله سارقان مسلح به بیت پدربزرگشان را این‌گونه تشریح کرد: روز چهارشنبه (22 مرداد ماه) بلافاصله پس از خارج شدن راننده از خانه سه سارق مسلح به خانه حمله کرده و تمام وسایل را برهم می‌ریزند و پس از بستن دست و پای پدر بزرگم با عمامه‌اش حدود 70 میلیون تومان پول نقد از وجوهات را به سرقت می‌برند.
آيت الله طاهري شيرازي

حجت‌الاسلام سید علیرضا طاهری نوه آیت‌الله طاهری شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ به تشریح جزئیات حمله سارقان مسلح به بیت و دفتر این عالم ربانی پرداخت.

 

وی گفت: حدود 20 روز پیش سارقان مسلحی به منزل ایشان حمله کرده و 20 میلیون تومان وجه نقد از وجوهات و حدود 20 میلیون تومان دیگر نیز چک مربوط به پول‌های اوقاف و خیریه را به سرقت برده بودند.

 

حجت‌الاسلام طاهری بیان داشت: روز چهارشنبه (22 مرداد ماه) نیز آیت‌الله طاهری شیرازی به سبب کسالت برای اقامه نماز جماعت به مسجد حجة بن الحسن نمی‌روند، حدود ساعت 13:30 عصر نیز راننده ایشان برای رسیدن به کارهای خود از خانه خارج می‌شود.

 

وی افزود: بلافاصله پس از خارج شدن راننده سه سارق مسلح به خانه حمله کرده و تمام وسایل را برهم می‌ریزند و پس از بستن دست و پای پدر بزرگم با عمامه‌اش حدود 70 میلیون تومان پول نقد از وجوهات را به سرقت می‌برند.

 

نوه آیت‌الله طاهری شیرازی خاطرنشان کرد: سارقان با چوبی که در دست داشته‌اند نیز آیت‌الله طاهری شیرازی را که بیش از 90 سال سن دارد به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند، به گونه‌ای که دست و پای ایشان کبود شده است.

 

وی ادامه داد: این عملکرد سارقان مسلح نشانگر آن است که انگیزه آن‌ها تنها سرقت نبوده انگیزه های دیگری چون خصومت هم بوده است؛ چرا که تنها به سرقت اکتفا نکرده و پیرمرد 90 ساله را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: تاکنون نیز هیچ فرد خاصی شناسایی نشده است، ولی دیروز تصویر دست فروشی که ساعت‌ها در کنار درب منزل آیت‌الله طاهری شیرازی بوده از سوی اقوام ثبت شده و ما عکس آن را تحویل اداره آگاهی دادیم تا مشخص شود آیا مؤثر بوده یا خیر.

 

وی اظهار داشت: ممکن است افرادی با روحانیت خصومت داشته باشند ولی اگر خدایی‌ناکرده این راه خلاف برای سارقان و مخالفان باز شود کار خراب می‌شود.

 

نوه آیت‌الله طاهری شیرازی اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز انگشت نگاری کرده و قول پیگیری را داده است؛ بخشی را کارها را نیز به خودمان واگذار کرده‌اند؛ نیروهای امنیتی نیز صبح امروز آمده و حدود 4 ساعت تحقیقات مفصلی را انجام داده‌اند.

 

وی یادآور شد: آیت‌الله طاهری شیرازی چهره سارقان را دیده است و این خود ممکن است دلیلی شود تا باردیگر قصد جان ایشان را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: صبح امروز پدر بنده این حادثه را به آیت‌الله حسینی بوشهری منتقل کرده‌اند و در تلاش هستیم اگر بشود برای آیت الله طاهری شیرازی محافظی را در نظر بگیریم.

 

وی در پایان عنوان کرد: آیت‌الله طاهری شیرازی از شاگردان حضرت آیت‌الله بروجردی بوده‌اند، همپای امام راحل نیز بوده و انواع مسندهای مختلف از سوی امام خمینی(ره) به ایشان پیشنهاد شده بود، حتی از ایشان درخواست می‌شود تا رییس دیوان عالی کشور شود که نمی‌پذیرند./993/302/ع

ارسال نظرات