۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۶۹۴

مقام ارشد سازمان ملل خواستار رفع محاصره غزه شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقامات عالی‎رتبه سازمان ملل متحد با اشاره به مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در مصر خواستار رفع کامل محاصره غزه شد.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، پییر کراهنبول، کمیسیونر سازمان ملل در آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی با اشاره به مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در مصر خواستار رسیدن به توافقی برای پایان دادن به "تنبیه دسته جمعی" ساکنان غزه به وسیله محاصره هفته ساله اسرائیل شد.
 
کمیسیونر سازمان ملل در آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی تاکید کرد: نمی توانیم به شرایط محاصره کامل نوار غزه بازگشت.
 
پییر کراهنبول افزود که محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از نظر قوانین بین المللی غیرقانونی بوده و شکلی از تنبیه دسته جمعی به شمار می رود.
 
این مقام ارشد سازمان ملل در سخنان خود تمدید مدت زمان آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را خواستار شده و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
کمیسیونر سازمان ملل در آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی همچنین خواستار انجام تحقیقات در مورد حمله رژیم صهیونیستی به مدارس سازمان ملل در شهرهای بیت هانون، جبالیا و رفح و کشتار فلسطینیان آواره ای که در این مدارس پناه گرفته بودند شد. 
 
پییر کراهنبول ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناگوار انسانی در غزه تاکید کرد که حتی پیش از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه نیز 65 درصد از جوانان فلسطینی ساکن در این منطقه بیکار بوده و تعداد افرادی که محتاج دریافت کمک های غذایی از سازمان ملل بودند به دلیل محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته بود.
 
گفتنی است رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال 2007 میلادی تاکنون، نوار غزه را به طور کامل محاصره کرده است./990/ب903/ک
ارسال نظرات