۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۱۶۶۹۷
هافینگتن پست گزارش داد؛

کمبود امام جماعت در مساجد آمریکا

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی هافینگتن پست از کمبود امام جماعت و علمای آشنا به مسائل اسلامی برای پاسخگویی به جوانان مسلمان در این کشور خبر داد.
مسلمانان آمريکايي در حال برگزاري نماز جماعت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در گزارشی از کمبود امام جماعت و علمای آشنا به مسائل اسلامی برای پاسخگویی به جوانان مسلمان در این کشور خبر داد.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، مسلمانان مهاجر بسیاری فرزندان خود را به جای تحصیل در امور مذهبی به تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، مهندسی، حقوق و بازرگانی ترغیب می کنند و کمبود بودجه بسیاری از مساجد این کشور نیز سبب کمبود امام جماعت در مساجد شده است.
 هافینگتن پست در ادامه گزارش خود افزوده است که تنها 44 درصد از امامان جماعت در آمریکا به طور تمام وقت به این مسوولیت می پردازند.
یافتن امام جماعتی که بتواند به خوبی با جوانان مسلمانی که در آمریکا به دنیا آمده و رشد یافته اند ارتباط برقرار کند نیز یکی دیگر از مشکلات جامعه مسلمانان این کشور را تشکیل می دهد.
کارشناسان می گویند که بیشتر امامان جماعت فعلی مساجد آمریکا در کشورهای خاورمیانه به دنیا آمده و زندگی کرده اند و برقراری ارتباط میان آنان و جوانان مسلمان زاده شده در آمریکا به دلیل شکاف نسل ها به امر مشکلی تبدیل شده است./990/ب903/ک
ارسال نظرات