۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۰۶۲

انتشار اطلاعات همه کتاب‌ها در «کتابشناسی ماه»

خبرگزاری رسا ـ «کتابشناسی ماه» در برگیرنده اطلاعات همه کتاب‌هاییکه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند، از سوی خانه کتاب به چاپ رسید.
کتابشناسي ماه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خانه کتاب «کتابشناسی ماه» را با نظارت سید فرید قاسمی، مشاور عالی و مدیر مرکز کتاب‌پژوهی ایران منتشر می‌کند.

 

این اثر در بردارنده اطلاعات همه کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند.

 

ناصر میرزایی، مدیر انتشارات خانه کتاب، از انتشار «کتابشناسی ماه» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مأموریت اصلی خانه کتاب، فعالیت در حوزه کتاب به‌ ویژه اطلاع‌رسانی کتاب در بخش‌های مختلف اعم از ارایه اطلاعات کتابشناختی، نقد کتاب و اطلاع‌رسانی از صنوف مرتبط‌ با کتاب است، انتشارات این موسسه نیز براساس مأموریت‌های تبیین شده از طرف دکتر نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، فعالیت‌های خود را تبیین کرده است.

 

وی افزود: فعالیت‌های جدید انتشارات خانه کتاب در ذیل مأموریت‌های جدید، علاوه بر پشتیبانی از امور فنی ‌ـ هنری جشنواره‌های مختلف مانند جایزه کتاب سال و جشنواره نقد کتاب، انتشار «کتابشناسی ماه» است.

 

میرزایی گفت: «کتابشناسی ماه» زیرنظر سیّدفرید قاسمی، مشاور عالی و مدیر مرکز کتاب‌پژوهی ایران، منتشر خواهد شد و دربردارنده اطلاعات همه کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند؛  این مجموعه، افزون بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات موسسه‌های دولتی، کتاب‌های با شمارگان محدود، گزارش‌های تحقیقاتی، چاپکرده‌ها به روش افست، آزمون‌نامه‌ها، کتاب‌های کمک درسی، آموزشی، نقشه‌ها و اطلس‌ها را نیز دربر می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: رکوردهای ارایه شده در این کتابشناسی شامل: عنوان، پدیدآور، محل نشر و ناشر، قیمت و موضوع کتاب است که برای کتاب‌های چاپ اول، معرفی کوتاه به همراه تصویر کتاب نیز اضافه شده است. سرفصل‌های پایانی کتاب، نمایه است که به‌­ترتیب شامل نمایه عنوان، پدیدآور، ناشر، شهر، زبان کتاب‌ها، کتاب‌های ترجمه‌شده از فارسی به زبان‌های دیگر، کتاب‌های ترجمه شده از زبان‌های دیگر به فارسی و موضوع است.

 

میرزایی با بیان این که «کتابشناسی ماه» هر ماه از طرف خانه کتاب منتشر خواهد شد و منبع و مرجع خوبی برای کتاب‌پژوهان، استادان، دانشجویان، مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود، افزود: شماره اول این کتابشناسی مربوط به فروردین 1393 است که تاکنون چهار شماره از این اثر آماده و طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

 

مدیر انتشارات خانه کتاب گفت: طراحی و صفحه‌آرایی این کتاب توسط افراد حرفه­ای در این حوزه و با جدیدترین متد نرم افزارهای صفحه‌آرایی انجام گرفته است./998/د102/ق

ارسال نظرات