۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۸۴۹

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در قم اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اعلام زمان برگزاری جشنواره بین‌الملی معصومه شناسی از همکاری 31 دستگاه کشوری در برگزاری مراسم‌های دهه کرامت خبر داد.
 ميلاد حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های دهه کرامت پرداخت و نور افشانی آستان مقدس را از جمله برنامه‌های این دهه دانست.

 

وی گفت: در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) نیز شاهد ویژه برنامه‌های همانند سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مداحی حاج محمود کریمی خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گلباران ضریح مطهر و سخنرانی آیت‌الله استادی را از ویژه برنامه‌های روز میلاد خواند و گفت: همایش دختران خوشید نیز از دیگر برنامه‌های این روز است که شاهد اجتماع بزرگ دختران در شبستان نجمه خاتون خواهیم بود.

 

وی افزود: عیادت از بیماران و سالمندان در بیمارستان‌ها و بهزیستی، شعر ملکوت با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی بعد از نماز مغرب و عشا در روز نخست دهه کرامت برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به این‌که در برنامه‌های دهه کرامت 31 دستگاه کشوری همکاری خواهند داشت، بیان داشت: در شب‌های دهه کرامت ویژه‌برنامه‌هایی به صورت خانوادگی برای نشر معارف اهل‌بیت(ع) در بوستان نجمه برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: همچنین حرم بانوی کرامت برای هر روز محتوایی را آماده کرده و در قالب کتاب منتشر خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) برگزاری حلقه‌های معرفت در صحن امام رضا(ع) را از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت دانست و بیان کرد: برگزاری خطبه خوانی به صورت روزانه با حضور اقشار مختلف مردم و نهادها، زیارت نیابتی حضرت معصومه(س)، ختم هشت میلیون صلوات و ویزیت رایگان درمانگاه حضرت معصومه(س) در روز میلاد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است.

 

وی تأکید کرد: همچنین جشنواره بین‌الملی حضرت معصومه(س) شناسی دهم شهریور ماه سال 93 در نوبت عصر برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اعزام کاروان سفیران کرامت به استان‌های مرکزی، گیلان، کردستان، بوشهر و فارس گفت: از سوی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز شب جمعه محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در ایام دهه کرامت شاهد غباروبی مزار شهدا و امامزادگان استان قم خواهیم بود؛ همچنین از محصولات تولیدی معاونت فرهنگی، نرم افزارها، کتابچه‌ها و سامانه اینترنتی مرکز قرآن و حدیث قرآن کریمه اهل‌بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رونمایی می‌شود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که به 140 کشور و ائمه جمعه سراسر کشور بسته فرهنگی ارسال کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید به حضور خادمان آستان کریمه اهل‌بیت(ع) و آستان رضوی به اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی می‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: حضور خادمان کریمه اهل بیت در مدارس علمیه غیر ایرانی‌ها و همایش آلاله‌ها با حضور کودکان ایرانی و غیر ایرانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت است.

 

حجت‌الاسلام احمدی در پایان افزود: البته برنامه‌های متداول آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) نیز در این ایام برگزار می‌شود./993/پ202/ی

ارسال نظرات