۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۱۸۱۵۳
نماینده مراجع تقلید در کویت:

تساهل و تسامح درباره محاصره شدگان آمرلی غیرجایز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت نسبت به وضع بحرانی شیعیان محاصره شده در منطقه آمرلی عراق به شدت هشدار داد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدباقر المهري نماينده مراجع تقليد در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری نماینده مراجع تقلید در کویت، دولت عراق را به پایان محاصره منطقه شیعه نشین آمرلی در استان صلاح الدین این کشور فراخواند.

 

وی گفت: از سازمان ملل، سازمان های حقوق بشر، فواد معصوم رییس جمهور عراق و حیدر العبادی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه می خواهیم به محاصره شهروندان آمرلی در شمال عراق پایان داده و کمک ها و مواد غذایی را به آنان برسانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری هرگونه تساهل و تسامح در این مساله را غیرجایز دانست و افزود: علمای دین کویت نیز وظیفه دارند به یاری مظلومان در آمرلی بپردازند. امیدواریم دولت کویت نیز کمک های خود را از راه هلال احمر به این شهروندان محاصره شده ارسال کند.

 

نماینده مراجع تقلید در کویت به کشتار نمازگزاران مسجد مصعب بن عمیر در دیاله نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد: خدا را شکر می گوییم که واقعیت برای جهانیان روشن شد و بر خلاف ادعای روزنامه قبس، برای همگان ثابت شد عامل این جنایت از شیعیان نبودند.

 

وی ادامه داد: علما و روحانیان کویتی باید اقدامات تروریستی داعش را محکوم سازند تا جهان اسلام بداند که علمای کویت نیز مواضعی علیه تروریسم و گروه های تروریستی به ویژه داعش دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات