۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۲۲۳
شیخ نعیم قاسم:

بهبود روابط تهران و ریاض راه را برای حل مشکلات هموار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که بهبود روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی می‌تواند راه را برای حل بسیاری از مشکلات منطقه هموار کند.
حجت الاسلام شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی از یک منبع سرچشمه می‌گیرند، گفت: حزب الله لبنان بر مبنای وجود دو خطر اساسی برای امت اسلامی برنامه ریزی می‌کند، خطر تکفیری‌ها و خطر رژیم صهیونیستی که در صدد تضعیف کشورهای اسلامی هستند.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها به رهبری آمریکا دشمن اصلی جهان اسلام هستند که مقاومت اسلامی نیز به مبارزه با این محور شرور می‌پردازد.
 
این عضو ارشد حزب الله به انتقاد از بی‌تفاوتی برخی در لبنان نسبت به کشتارهای خونین داعش پرداخت و اظهار داشت: آمریکا و برخی کشورهای عربی تلاش داشتند از داعش استفاده ابزاری کنند اما این گروه تروریستی که به هیچ وجه رام شدنی نیست، مصالح آن‌ها را نیز با خطر مواجه کرد.
 
شیخ نعیم قاسم، تهدید داعش برای همگان را تهدیدی یکسان برشمرد و گفت: هیچ گروهی در لبنان و سایر کشورهای منطقه نمی‌تواند با امثال داعش تعامل داشته باشد و تصور اینکه می‌توان از تکفیری‌ها امتیازاتی را کسب کرد تصوری موهوم است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جریان 14 مارس مسؤول عدم ایجاد راه حل برای خروج از بن بست سیاسی لبنان است، خاطرنشان کرد: جریان 14 مارس هیچ ایده سیاسی برای آینده لبنان ندارد و تنها با دروغ پردازی و اتهام افکنی سعی در تخریب وجهه حزب الله و گروه‌های مخالف خود دارد.
 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: باوجود آنکه آمریکا امروز تلاش می‌کند با ایجاد روابطی با سوریه برای پیش روی تروریست‌ها را متوقف کند، برخی در لبنان همچنان به تحریم حکومت بشار اسد می‌پردازند. در صورتی که تعامل لبنان با سوریه می‌تواند در راستای مبارزه با تروریسم به نفع هر دو کشور باشد.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به عربستان سعودی، گفت: بهبود روابط عربستان سعودی و ایران می‌تواند به حل بسیاری از بحران‌های منطقه کمک کند./983/ب902/د
ارسال نظرات