۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۸۹۱۶
وزیر اوقاف مصر:

هدف از تشکیل گروه‌های تکفیری نابودی کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تروریستی بیان داشت که داعش به دست کشورهای استعمارگر و با هدف نابودی کشورهای اسلامی و عربی تشکیل شد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر امروز در مصاحبه با شبکه العربیه، وجود تروریست در کشورهای منطقه را خطری برای همه کشورهای اسلامی و عربی خواند و گفت: تروریست‎ها دشمن شخص و یا کشور خاصی نیستند بلکه آنان خواستار نابودی همه کشورهای عربی هستند.


وی با انتقاد از فتواهای افراطی بیان داشت: برخی افراد با سوء استفاده از منبرهای نماز جمعه و سخنرانی در مساجد به القای افکار تکفیری خود می‎پردازند.


محمد مختار جمعه افزود: وزارت اوقاف مصر شدیدا با افکار تکفیری و افراد نالایق که به سوء استفاده از منبر مساجد می‎پردازند برخورد می‎کند.


وی از همه وازرت خانه، نهادهای اجتماعی، دینی و ورزشی خواست که با برنامه ریزی دقیق برای جوانان مانع از نفوذ افکار انحرافی در آنان شود و گفت: امت‎های عربی و اسلامی باید به داد دین و کشورشان برسند. دشمنان با اقدامات شنیع و خبیث خود درپی نابودی اسلام هستند.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: تروریست‎ها در مسیر کشورهای استعمارگر و دشمن اسلام همانند رژیم صهیونیستی حرکت می‎کنند. داعش به دست کشورهای استعمارگر و با هدف نابودی کشورهای اسلامی و عربی تشکیل شده است.


وی مصر را قلب کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: اگر مصر از شر جریان‎های تروریستی و تکفیری در امان باشد سایر کشورهای اسلامی نیز در امان خواهند ماند.


وزیر اوقاف مصر در پایان از عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خواست که با توجه به نزدیک شدن ایام حج، اقدامات لازم را برای برقرار امنیت انجام دهد./994/ب902/ک

ارسال نظرات