۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۲۰۸۷۸
شیخ نعیم قاسم:

پیروزی مقاومت بدون حمایت‌های ایران محال بود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه حضور حزب الله مانع از نابودی سوریه شد، عنوان کرد: پیروزی مقاومت اسلامی در غزه بدون حمایت جمهوری اسلامی ایران محال بود.
شيخ نعيم قاسم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق با تاکید بر اینکه حمایت‌های محور غربی، عربی سبب افزایش قدرت داعش در منطقه شده است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها تصور می‌کردند با حمایت از گروه‌های تکفیری و نشر افکار آن‌ها به منظور اغفال جوانان می‌توانند حکومت سوریه را سرنگون کرده و ایران را محاصره کنند.
 
وی افزود: این کشورها تلاش داشتند با استفاده ابزاری از داعش معادلات منطقه را تغییر داده و خاورمیانه مدنظر خود را ایجاد کنند اما گذشت زمان اشتباه استراتژیک آن‌ها را برای همگان به اثبات رساند.
 
این عضو ارشد حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه داعش حیوانی وحشی است که کشورهای غربی آن را پرورش داده‌اند، عنوان کرد: این حیوان وحشی به جان کشورهای غربی وعربی افتاده و به تهدیدی جدی برای آنان تبدیل شده است. داعش پروژه‌ای صهیونیستی است که با هدایت کشورهای غربی و عربی در راستای اهداف صهیونیست‌ها عمل می‌کند.
 
وی با استناد به همکاری رژیم صهیونیستی با تکفیری‌ها در تپه‎‌های جولان و سایر مناطق سوریه، خاطرنشان کرد: داعش درحالی به نام اسلام به خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازد که نیروهای آن حتی کوچک‌ترین درگیری با صهیونیست‌ها نداشته اند.
 
شیخ نعیم قاسم، حضور گروه‌های تکفیری در شرق لبنان را از جمله پیامدهای بحران سوریه برشمرد و عنوان کرد: حضور نظامی حزب الله در سوریه علاوه بر تضعیف قدرت گروه‌های تروریستی در لبنان از نابودی کامل سوریه جلوگیری کرد. گروگان‌گیری سربازان لبنانی نیز با وجود تدابیر مقاومت و ایستادگی ارتش در برابر زیاده‌خواهی تکفیری‌ها قابل حل است.
 
وی تصریح کرد: حزب الله لبنان بیش از همگان به دنبال انتخاب هرچه سریع تر رییس جمهور آینده است اما باید توجه داشت که رییس لبنان باید فردی کارآمد و معتدل باشد. کاندیداتوری سمیر جعجع از سوی جریان 14 مارس به عنوان فردی با پیشینه سیاه به هیچ وجه نمی‌تواند برای لبنان مناسب باشد.
 
وی در پایان با تاکید براینکه آنچه در نوار غزه صورت پذیرفت به مثابه شکستی سنگین برای رژیم صهیونیستی است، گفت: همه دنیا می‌دانند که حمایت تسلیحاتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی پیروزی نوار غزه را به ثمر رساند./983/ب902/د
ارسال نظرات