۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۹۰۱
نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد؛

مقاومت آماده مقابله مستقیم با داعش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که مقاومت هراسی از داعش ندارد و آنچه سبب تعلل در برخورد با گروه‌های تروریستی می‌شود اختلافات موجود میان احزاب سیاسی است.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان روز گذشته در مراسمی که از سوی حزب الله  در شهر شحور جنوب لبنان برگزار شد، اظهار داشت: لبنان در پی جنگ‌های خود با گروه‌های تکفیری و تروریستی در طول دوسال اخیر پیروزی‌های زیادی به دست آورده و نقاط ضعف این گروه‌ها را به خوبی شناسایی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی از اهالی روستاها و مناطق مختلف لبنان به عنوان گروگان استفاده می‌کنند، افزود: نیروهای مقاومت با محاصره این افراد و شناسایی مواضعشان در نقاط مختلف با انجام عملیات نظامی و امنیتی آن‌ها را مجبور به خروج از مخفی گاه‌هایشان کرده و مانع اقدامات خراب‌کارانه تروریست‌ها شده اند.

 

موسوی در ادامه با بیان اینکه لبنان از دوسال پیش متوجه خطر گروه‌های تکفیری و تروریستی شده بود، گفت: کشورهای عربی که خود حامی گروه‌های تروریستی بودند پس از جنایتگری بسیار این گروه‌ها بالاخره متوجه خطر بزرگ تکفیری‌ها برای خود شده اند. آمریکا نیز از آن سوی جهان به بهانه مبارزه با تروریسم سعی در دخالت در امور منطقه دارد.

 

وی افزود: در صورتی که مقاومت اسلامی به وظیفه خود در مقابله با گروه‌های تکفیری عمل نکند، بحران سوریه و عراق در لبنان نیز تکرار خواهد شد.

 

این نماینده پارلمان لبنان به نگرانی مردم و گروه‌های مختلف در لبنان نسبت به خطر گروه‌های افراطی از جمله داعش اشاره کرد و گفت: کشوری که در برابر توطئه‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی می‌ایستد به راحتی می تواند از پس گروه‌های تروریستی برآید.


عضو ارشد فراکسیون مقاومت پارلمان لبنان درادامه مسایل سیاسی راعامل اصلی تعلل در برخورد جدی با داعش دانست و افزود: هیچ کدام از احزاب سیاسی در لبنان نباید از برخورد با داعش و دیگر گروه‌های تکفیری هراسی داشته باشند، بلکه با یکپارچگی و وحدت سدی مستحکم برابر این گروه‌های افراطی تشکیل دهند.

 

گفتنی است افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره ماه گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندرمری را به اسارت گرفتند.


 افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات