۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۱۰۳۸
رئیس دانشگاه علامه اقبال پاکستان:

پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران شگفت انگیز است

خبر گزاری رسا ـ رییس دانشگاه علامه اقبال در پاکستان در دیدارمسؤول خانه فرهنگ کشورمان در حیدر آباد گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران شگفت انگیز است.
انعام الله شيخ و مهدي خطيب

 

به گزارش خبر گزاری رسا، مهدی خطیب مسئول خانه فرهنگ کشورمان در حیدرآباد پاکستان با " انعام الله شیخ"، رییس دانشگاه علامه اقبال دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار، انعام الله شیخ گفت: دانشگاه علامه اقبال،  دانشگاه آزاد و غیر حضوری است که فقط برای بعضی از درس ها باید دانشجویان در نمایندگی های دانشگاه در سراسر کشور حاضر شوند. اغلب دانشجویان این دانشگاه به طور مکاتبه ای و غیرحضوری تحصیل می کنند و برای امتحان در محل نمایندگی‌های دانشگاه حاضر می شوند.
 
وی  از سفر اخیرش به ایران ، گزارش اجمالی ارایه داد و گفت: اصلاً فکر نمی کردم  جمهوری اسلامی ایران، اینگونه پیشرفت کرده باشد؛ چهره جدیدی ازاین کشور اسلامی ایران را دیدم.
 
رییس دانشگاه علامه اقبال گفت: بنده علاقه خاصی به تاریخ ایران دارم و در این سفر از کاشان و اصفهان نیز بازدید نمودم. من وجب به وجب جمهوری اسلامی ایران را دوست دارم، و در صددم که در فرصتی مناسب برداشتم را از چهره جدید ایران به صورت کتابی منتشر نمایم.
 
وی اظهار داشت: در برنامه‌های مختلف سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حضور داشتم و سخنرانی شخصیت‌های زیادی را شنیدم ، اما سخنرانی مقام معظم رهبری مملو از مطالب گوناگون و استقبال و پیروی مردم از ایشان و اتحاد یکپارچگی آنان دیدنی است.
 
مسئول خانه فرهنگ کشورمان، در خصوص ایجاد اتاق ایران در دانشگاه علامه اقبال شعبه حیدرآباد و راه اندازی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این  دانشگاه اعلام آمادگی کرد و گفت: قبلا در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته است و ما علاقمندیم که بر اساس توافقات از قبل  به عمل آمده همکاری های فیما بین آغاز و ادامه پیدا کند./988/د102/ک
 

ارسال نظرات