۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۵۰۵

کتاب «بحران عروسکی» در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «بحران عروسکی» مجموعه‌ بهم پیوسته‌ هفت داستان مربوط به دوران دفاع مقدس است که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تبریز رونمایی شد.
رونمايي از کتاب بحران عروسکي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیین رونمایی و بررسی مجموعه‌ داستانی «بحران عروسکی» نوشته‌ مهدی نورمحمدزاده در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از نویسندگان و اصحاب فرهنگ، هنر و ادب در «پاتوق کتاب تبریز» برگزار شد.


مهدی نورمحمدزاده به تشریح روند شکل‌گیری داستان‌های این کتاب پرداخت و گفت: «بحران عروسکی» مجموعه‌ بهم پیوسته‌ هفت داستان است که بعضی از آنها در سال‌های گذشته در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده‌است.


این نویسنده عرصه دفاع مقدس با بیان این‌که فضای عمومی داستان‌های کتاب، مربوط به دفاع مقدس می‌شود، امّا نه به شکل مستقیم، گفت: روایت‌های کلیشه‌ای و تکراری از دفاع مقدس، فضای داستان‌ها را دل‌زده کرده است و من کوشیده‌ام تا لایه‌های غیر ملموس دفاع مقدس را در داستانهایم روایت کنم.

 

نورمحمدزاده با اشاره به این‌که در این کتاب سعی شده حتی روایت‌هایی که گاهی تلخ بوده امّا واقعیت داشته‌اند، با زبانی شیوا و رسا برای نسل جوان جامعه تبیین شوند، تصریح کرد: شخصیت‌های داستانهایم، کسانی شبیه به آدم‌های واقعی جنگ هستند و فضایی که خودم در آن زیسته‌ام، در شکل‌گیری این شخصیت‌ها اثر داشته است.


نویسنده جوان مجموعه‌ داستانی «بحران عروسکی» ادامه داد: در بیان جزئیات و تصویرسازی‌ها، از خاطراتی که خودم از رزمنده‌های دور و اطرافم شنیده‌ام بهره گرفته‌ام، در حقیقت روایت‌هایی که در این کتاب بیان شده واقعیت داشته و تنها شیوه بیان تغییر یافته است.


گفتنی است، در مراسم رونمایی از این کتاب که به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی آذربایجان شرقی برگزار شد، محمدحسن اسوتچی عضو شورای شهر تبریز، مهدی نعلبندی نویسنده و فعال فرهنگی، دلدوزی از هنرمندان برجسته دفاع مقدس و جمعی از رزمندگان جنگ تحمیلی حضور داشتند./935/پ202/ق

ارسال نظرات