۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۱۷۸۱
شاهزاده سعودی مدعی شد:

رابطه آمریکا با ایران باید باهماهنگی عربستان تنظیم شود

خبرگزاری رسا ـ یک شاهزاده سعودی در مصاحبه با شبکه سی ان ان از بی اعتمادی عربستان و جهان عرب به آمریکا سخن گفت و به علت‌های آن نیز اشاره کرد.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید بن طلال آل سعود، شاهزاده سعودی در گفتگو با شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال که چرا عربستان سعودی به واشنگتن و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بی اعتماد شده است؟ گفت: به نظر من وقتی اوباما رئیس جمهور شد، انتظارات از او به ویژه در کشورهای عرب و مسلمان بسیار بالا بود. اما رویکرد اوباما در چند مورد موجب بی اعتمادی شد. برای مثال آمریکا برای نزدیکی با ایران بدون اینکه به کشورهای عرب به ویژه عربستان سعودی اطلاع دهد اقدام کرد.


 وی در ادامه علل بی اعتمادی عربستان به آمریکا گفت: همچنین تعیین خط قرمز برای استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی و نقض این خط قرمز از طرف سوریه و اقدام نکردن اوباما عامل دیگری در بی اعتمادی به آ مریکا و اوباما شد.
بعد از آن نیز درباره مسئله داعش هم تاخیر در اقدام علیه این گروه و تاخیر در تشکیل ائتلاف کشورهای عرب به همراه ترکیه برای مقابله با داعش مزید بر علت شد.

 

این شاهزاده سعودی در ادامه افزود: همه اینها سبب کاهش اعتماد نه فقط عربستان سعودی بلکه کل جهان عرب به دولت اوباما شد؛ اما به نظر من اکنون شانس زیادی است که اوباما به جهان عرب و جهان اسلام و کل جهان ثابت کند به حرف‌هایی که می زند و وعده هایی که می دهد عمل می کند و واقعا می خواهد داعش را ریشه کن و به طور کامل نابود کند حتی اگر این کار سه یا چهار سال طول بکشد./1321/د102/ک

ارسال نظرات