۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۲۳۲۰۷

اعتراف اوباما به دست‎کم گرفتن قدرت داعش

خبرگزاری رسا ـ باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‎ای اعتراف کرد که سازمان‎های جاسوسی این کشور در ارزیابی توانایی داعش ضعیف عمل کرده و قدرت این گروه تروریستی را در ابتدا دست‎کم گرفته بودند.
داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در مصاحبهای اعتراف کرد که سازمانهای جاسوسی این کشور در ارزیابی توانایی داعش ضعیف عمل کرده و قدرت این گروه تروریستی را در ابتدا دستکم گرفته بودند.
 
باراک اوباما بدون اشاره به حمایت های مالی و غیرمالی مستقیم آمریکا از تروریست های سوری مدعی شد که نیروهای آمریکایی در زمان مداخله این کشور در عراق موفق شده بودند به کمک قبایل اهل سنت ضربات سختی به گروه های مرتبط با القاعده وارد کنند اما گروه داعش پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه موفق به بازسازی خود و سوءاستفاده از شرایط بحرانی این کشور شد.
 
رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که جیمز کلاپر، مدیر آژانس امنیت ملی این کشور تایید کرده است که آمریکا "پیشرویهای داعش در سوریه را دست کم گرفته بود".
 
دولت آمریکا پیش از این نیز به ضعف سازمان های جاسوسی خود در ارزیابی توان داعش اعتراف کرده بودند.
 
باراک اوباما در کنفرانسی خبری در ماه آگوست میلادی اذعان کرده بود که "هیچ شکی نیست" که پیشرویهای داعش "بسیار سریع تر از آن چه که سازمان های امنیتی تخمین زده بودند" اتفاق افتاده است.
 
در کنفرانسی امنیتی نیز که در ماه میلادی جاری برگزار شد یکی دیگر از مقامات ارشد امنیتی آمریکا از این که سازمان تحت نظر وی آن قدر قدرتمند نبوده است که بتواند فعالیت های داعش را رصد کند اظهار تاسف کرد./990/ب903/ک
ارسال نظرات