۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۲۳۶۰۵
نماینده مراجع تقلید کویت خواستار شد؛

اخراج استادان افراطی و ادغام دانشکده‎های شریعت و حقوق

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کویت بر لزوم اخراج استادان تکفیری و تندرو از دانشگاه و ادغام دانشکده‎های شریعیت و حقوق این کشور تأکید کرد.
سيدمحمدباقر المهري نماينده مراجع تقليد در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری نماینده مراجع تقلید در کویت با صدور پیامی با توجه به گسترش اندیشه های تکفیری، بر لزوم ادغام دانشکده شریعت با دانشکده حقوق تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است: ادغام دانشکده شریعت با دانشکده حقوق پس از انتشار اندیشه های تکفیری تندرو افراطی بسیار ضروری شده است چرا که دانشکده شریعت کویت متناسب با دوران معاصر نیست و با اندیشه های اصیل اسلامی و مطالبات زمان مغایرت دارد.

 

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش این کشور خواست استادان وابسته به گروه های تکفیری که در حال ترویج اندیشه های منحرف هستند را از کار برکنار کرده و استادان معتدل را جایگزین آنان سازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهری درباره پیشنهاد صالح عاشور مبنی بر ادغام این دو دانشکده، اظهار داشت: پیشنهاد این نماینده پارلمان کاملا مورد تأیید ما و خواسته ای واقعی، متمدنانه و همسو با شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی است. ما سال ها در پی این ادغام بودیم و از اعضای پارلمان می خواهیم در کنار صالح عاشوری بایستند که کلمه حق و صداقت را بر زبان جاری ساخت.

 

نماینده مراجع تقلید در کویت تأکید کرد: تساهل و تسامح و تأخیر نسبت به این ادغام پیامدهای خطرناک بسیاری برای جامعه صلح طلب کویت به دنبال داشته و تأیید اندیشه های تکفیری تندرو به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات