۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۳۸۵۷
معاون رییس جمهور آمریکا اذعان کرد؛

هدف از حضور کشورهای عربی در ائتلاف ضد داعش براندازی حکومت سوریه است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور آمریکا هدف عربستان، ترکیه و امارات را از حضور در ائتلاف براندازی دولت سوربه دانست و اقدامات این کشور ها را به نفع القاعده و جبهه النصره توصیف کرد.
معاون رييس جمهور آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جو بایدن، معاون رییس جمهورآمریکا روز گذشته در سخنرانی خود در دانشگاه هارفارد ایالت ماساچوست آمریکا اذعان کرد که تروریست‌های سوریه تحت عنوان القاعده، از طریق هم‌پیمانان آمریکا در منطقه مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می‌گیرند و همچنین موجب ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می‌شوند.

 

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه از دشمنی کشورش با بشار اسد پرده برداشت و گفت: ترکیه، عربستان سعودی و امارات دوستان خوبی برای ما در منطقه هستند ولی تمام هدف آنها از دخالت در سوریه تحت عنوان مقابله با ترروریسم، براندازی دولت بشار اسد است.

 

وی تاکید کرد: نتیجه اقدامات این کشورها در خاک سوریه تنها کمک به گروه‌های مسلح القاعده و جبهه النصره بوده است. این سخن نه تنها مبالغه نیست بلکه حقیقتی است که می‌توان به وضوح آن‌را مشاهده کرد.

 

در همین راستا رسانه های داخلی سوریه بارها اعلام کردند که در حملات آمریکا به مناطق مختلف این کشور به بهانه مبارزه با داعش تعداد زیادی از افراد بی‌گناه سوری جان خود را از دست داده اند و تاسیسات زیر ساختی سوریه به شدت آسیب دیده است.

 

گفتنی است آمریکا در دشمنی علنی خود با بشار اسد شروع به آموزش تروریست‌هایی تحت عنوان مخالفان میانه رو دولت سوریه کرده است.

 

همچنین خبرها حاکی است که گروه‌های تروریستی پیش از حمله هواپیماهای تحت فرمان ائتلاف مبارزه با تروریسم، پایگاه محل استقرار خود راترک می‌کنند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات