۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۲۳۸۹۷
واکنش عضو ارشد حزب الله به هبه تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان؛

ایران برخلاف برخی کشورها به حمایت عملی از لبنان در برابر تروریسم می‎پردازد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تشکر از هبه جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان، گفت: این کمک تسلیحاتی در زمان مقتضی به ارتش لبنان عرضه شد.
سيد هاشم صفي الدين، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه حاره صیدا برگزار شد، هبه تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان را در برهه کنونی بسیار مفید و ارزشمند توصیف کرد و گفت: هبه ایران در زمان مقتضی به لبنان عرضه شد و همه جریان‌های سیاسی و نهادهای دولتی باید از آن تشکر به عمل آوردند.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نه با گفتار بلکه با عمل به دولت و ارتش لبنان کمک کرد، گفت: برخی کشورها شعارهای بسیاری درباره حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان برای مقابله با تروریسم به زبان آوردند اما این شعارها هیچگاه جامه عمل نپوشید.

 

حجت الاسلام صفی الدین تصریح کرد: مسأله حمایت ایران از ارتش لبنان مسأله شعارپردازی نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران در زمانی که مشکلات لبنان به بالاترین حد ممکن رسیده است، به دور از هرگونه مصلحت اندیشی سیاسی به کمک لبنان شتافت.


رییس شواری اجرایی حزب الله وحدت و انسجام ملی مردم لبنان را دژ محکمی در برابر اقدامات گروه‌های تکفیری و تروریستی دانست و اظهار داشت که با وجود برخی اختلاف دیدگاه‌ها بین جریان‌های مردمی و سیاسی باید با اتکا بر مشترکات موجود جلوی افراط ‌گری و تروریسم را گرفت.

 

وی افزود: مصلحت جویی حزبی، طایفه‌ای و مذهبی تنها لبنان را به لبه پرتگاه نزدیک تر می‌کند. مسؤولان و سیاستمداران لبنانی باید با دوری از هرگونه اقدامی که به تضعیف ارتش در برابر تروریست‌ها منجر می‌شود تلاش خود را در راستای پایان دادن به هرج و مرج و ناامنی به کار گیرند.

 

گفتنی است علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی هفته گذشته در سفر به لبنان به همراه هیات سیاسی و امنیتی با تمام سلام،  نخست وزیر لبنان، نبیه بری، رییس پارلمان این کشور و  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

 

دبیرشورای عالی امنیت ملی در  این دیدارها طرحی را مبنی بر هبه تسلیحاتی ایران بدون هیچگونه پیش شرط به ارتش لبنان برای مقابله با گروه‌های تکفیری ارائه کرد که این طرح با استقبال مسؤولان سیاسی لبنان و مخالفت وزارت امور خارجه آمریکا مواجه شد./983/ب902/د

ارسال نظرات