۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۲۴۲۲۲
ژنرال صهیونیستی اذعان کرد؛

رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با موشک های حزب الله را ندارد

خبرگزاری رسا ـ یک ژنرال جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در صورت آغاز جنگ با حزب الله جنگی بسیار سخت در پیش خواهیم داشت.
حزب الله

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، "آوی میشو، مسؤول منطقه "گوش دان" امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: به اعتقاد من در صورت بروز جنگ در مرزهای شمالی اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود. ساکنان منطقه گوش دان به مراتب با مشکلات و خطراتی بیشتر نسبت به جنگ اخیر در غزه مواجه خواهند بود.

 

میشو اظهار داشت: در صورت بروز جنگ در مرزهای شمالی تعداد بسیار زیادی موشک به منطقه گوش دان شلیک خواهد شد.

 

وی خطاب به مجری برنامه عنوان کرد: اگر قبل از آغاز جنگ اخیر در غزه می گفتم که بیش از 100 موشک به منظقه گوش دان شلیک خواهد شد کسی حرف مرا باور نمی کرد. وی همچنین تصریح کرد که در جریان جنگ اخیر ضربات سختی به این منطقه وارد آمد.

 

این ژنرال صهیونیستی خاطر نشان کرد که حمله موشکی قسام به تل آویو نخستین حمله جدی به این شهر از زمان جنگ خلیج در سال 1991 بود که در آن زمان صدام حسین رئیس جمهور اسبق عراق 39 موشک به اسرائیل شلیک کرد.

 

ژنرال "آوی میشو" تصریح کرد که حزب الله لبنان در سال 2006 موفق شد حیفا را هدف حمله موشکی قرار دهد اما موشک های آن به تل آویو نرسید.

 

این در حالی است که برآورد ژنرال میشو از جنگ اسرائیل با حزب الله در حالی صورت می گیرد که اخیرا بسیاری از فرماندهان ارتش عبری هشدار داده اند که جنگ با حزب الله به مراتب سخت تر و پر هزینه تر از جنگ غزه خواهد بود.

 

در همین راستا، پایگاه عبری زبان "تایمز آف اسرائیل" تصریح کرد که یک مسئول عالی رتبه ارتش عبری پیش بینی کرده که در صورت بروز جنگ در مرزهای شمالی حزب الله برای چندین ساعت راس الناقوره را به تصرف خود درآورد.

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با انتشار گزارشی تاکید کرد که ارتش در حال آماده سازی طرح هایی برای ورود به جنگی بسیار شدید و گسترده با حزب الله است.

 

در این گزارش ذکر شده که حزب الله 100 هزار موشک در اختیار دارد، یعنی 10 برابر موشک های حماس و علاوه بر این، حزب الله 5 هزار موشک دور برد نیز دارد که هم اکنون در بیروت و دیگر مناطق لبنان جاسازی شده است که این موشک ها قابلیت حمل کلاهک های بزرگ به وزن یک تن و حتی بیشتر را دارند و دارای سامانه ردیابی بسیار دقیق هستند و می توانند هر نقطه از اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

 

همچنین ژنرال میشو می افزاید که سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک های حزب الله نخواهد بود اما ژنرال "دان گولدفوس" فرمانده گردان 769 معتقد است که بنابه اطلاعات موجود ارتش باید توان خود به ویژه در زمینه حملات زمینی را افزایش دهد تا بتواند بر حزب الله غلبه کند./982/د102/ک

ارسال نظرات