۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۲۴۲۵۸
فروش همه آثار در روز نخست نمایشگاه؛

استقبال اروگوئه ای ها از کتاب های کودک و نوجوان ایرانی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه در حالی برگزار شد که شاهد نخستین حضور جدی آثار کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین و استقبال گسترده مردم آن منطقه از آثار ایرانی اسلامی بودیم.
نمايشگاه کتاب اروگوئه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با آغاز سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه نخستین حضور جدی آثار کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین رقم خورد.

 

در این نمایشگاه که از نهم مهر ماه در شهر مونته ویدئو پایتخت کشور اروگوئه برگزار شده است، فعالان حوزه کتاب از کشورهای مختلف حضور یافته و آخرین محصولات خود را جهت عرضه ارایه کرده اند.

 

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی که از مدتی قبل به دنبال شناسایی و ترجمه آثار کودک و نوجوان ایرانی است با 45 اثر در این نمایشگاه حضور یافته است.

 

این آثار که به گفته برخی بازدیدکنندگان به عنوان هوای تازه ای از آن یاد شده است مورد توجه مردم و بازدیدکنندگان اروگوئه ای قرار گرفته است به گونه ای که در روز نخست این نمایشگاه تمام جلدهای ارایه کتاب «بچه همه» به قلم و تصویرگری خانم آناهیتا تیموریان از سوی بازدیدکنندگان خریداری شد و برخی نیز خواستار تهیه این اثر هستند.

 

در این نمایشگاه آثار دیگری نیز از ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفته است که عناوین پنج اثر برتر مورد استقبال در این نمایشگاه به این شرح است:

 

1. یخی که عاشق خورشید شد، نوشته رضا موزونی و تصویرگری سید میثم موسوی

2. بچه همه، نوشته و تصویرگری آناهیتا تیموریان

3. نقره ماهی، نوشته محسن چینی فروشان و تصویرگری سید میثم موسوی

4. مارمولک سبز کوچولو، نوشته و تصویرگری کلر ژوبرت

5. تولد جوجه ها، نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری سعیدصفارنژاد

 

 

گفتنی است تا کنون چهل و پنج کتاب کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق به زبان های اسپانیایی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده است و به زودی ده اثر جدید از سوی این گروه منتشر و عرضه خواهد شد.

 

هدف گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی تحقق نهضت ترجمه در حوزه کتاب های کودک و نوجوان و عرضه آنها در حوزه کشورهای آمریکای لاتین است./916/102/ع

 

ارسال نظرات