۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۸۸۵

هزاران فلسطینی نماز جمعه را در خیابان های قدس اقامه کردند

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را در قدس به اجرا گذاشت و از ورود افراد زیر 50 سال به مسجد الاقصی به منظور مشارکت در نماز جمعه جلوگیری کرد که در نتیجه هزاران فلسطینی مجبور شدند نماز جمعه را در کوچه و خیابان های این شهر و مقابل درهای مسجد الاقصی اقامه کنند.
نماز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی به بهانه جلوگیری از وقوع درگیری و ناامنی در شهر قدس درهای مسجد الاقصی را به روی افراد زیر 50 سال بسته است.

 

در همین حال، هزاران نفر از ساکنان قدس نماز جمعه را در مناطق مختلف این شهر از جمله خیابان واد الجوز، راس العامود، باب الاسباط، باب الساهره، باب العامود و دیگر خیابان ها و مناطق بخش قدیمی قدس اقامه کردند. شمار زیادی از نظامیان و گشتی‌های صهیونیستی نیز در این شهر مستقر شده بودند.

 

شهروندان فلسطینی نسبت به حملات و تجاوزات مکرر دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی و ممانعت از اقامه نماز جمعه در این مسجد ابراز تاسف و انزجار کرده و عنوان کردند هر لحظه آماده دفاع از مسجد الاقصی و مقابله با طرح‌های شوم دشمن برای تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان به منظور یهودی سازی نهایی آن هستند. آن‌ها تاکید کردند که این مسجد حق خالص مسلمانان است و یهودیان هیچ حقی در آن ندارند.

 

فلسطینیانی که اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداشتند، تصریح کردند که هرگز ناامید نمی‌شوند و حتی اگر از اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی نیز محروم شوند، در نزدیک‌ترین نقطه به این مسجد نماز خود را اقامه خواهند کرد، زیرا دفاع از مسجد الاقصی در راس عقاید آنان قرار دارد و این مسجد حق مسلم فلسطینیان است و یهودیان اجازه ورود به آن را ندارند./994/د102/ک

ارسال نظرات