۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۱۳۱
دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان تاکید کرد؛

حمایت عربستان موجب مقاومت دولت در برابر انقلاب مردمی پاکستان شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان پاکسنان به تشریح اوصاع بحرانی پاکستان در پرتو انقلاب مردمی در این کشور پرداخت.
حمایت عربستان موجب مقاومت دولت در برابر انقلاب مردمی پاکستان شده است

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شفقت حسین شیرازی،دبیرکل و مسوول روابط خارجی مجلس وحدت مسلمانان پاکستان، در مصاحبه با پایگاه خبری العهد به بررسی اوضاع داخلی این کشور  و تشریح اقدامات صورت گرفته در قالب تظاهرات و تحصن های خیابانی پرداخته است.

 

دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان که از احزاب مخالف دولت محسوب می‌شود به ‌خاطر منعکس نشدن اخبار داخلی پاکستان ابراز تاسف کرد و افزود: با توجه به حقانیت این حرکت مردمی، پیروزی این جنبش بسیار نزدیک است و دولت به قدری احساس خطر کرده که دستور به برقراری حکومت نظامی داده است. 

 

 این عالم پاکستانی در تشریح اوضاع بحرانی پاکستان گفت: در این کشور دو گروه مخالف با دولت وجود دارد.یکی گروه مخالفان به رهبری طاهر القادری، رییس جنبش ملت پاکستان و گروه دیگر به رهبری عمران خان رییس جنبش الانصاف. خواسته های هر دو گروه کاملا به هم نزدیک است؛ چرا که هردو گروه خواستار براندازی دولت و محاکمه مسسولان فاسد هستند.

 

حجت الاسلام شیرازی علت‌های اصلی درخواست مردم مبنی بر براندازی دولت را در بی اعتمادی مردم به انتخابات‌ برپاشده، نبود نظام قضایی مستقل و فساد مالی مسوولان دانست و اظهار داشت: مردم پاکستان با تظاهرات و اعتصاب به خواسته های خود خواهند رسید و علی رغم فتنه افروزی های داخلی برخی عناصر مرتبط با دولت، دست به سلاح نخواهد برد و از طرفی هم فرمانده نظامی پاکستان در بیانیه ای دستور داده تا نیروهای تحت امرش هیچ‌گونه مداخله نظامی در این انقلاب مردمی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به وعده‌های بی پایه و اساس مسوولان حکومتی، گفت: خود دولت هم به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در برابر اراداه ملت پاکستان ایستادگی کند و از عمر این دولت چند هفته بیشتر باقی نمانده است.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان گفت: پشتیبانی سیاسی آمریکا و حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی تا کنون موجب مقاومت دولت در برابر خواسته مردم بوده است و امروز دیگر بر همگان روشن است مرجع سیاسی دولت پاکستان اسلام آباد نیست بلکه واشنطن و ریاض است.

 

وی در پایان به مساله گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: داعش مولود سازمان‌های آمریکایی، ترکیه ای و عربستانی است تا با استفاده از آن بتوانند برنامه های تروریستی خود را در منطقه اجرا کنند. تخریب مساجد به دست داعش همانند هتک حرمت مسجد الاقصی از حانب اسراییل است و این دوگروه هدفی جز نابودی اسلام و مسلمانان و آثار آنها ندارند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات