۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۶۴۰
رییس مجمع علمای صور لبنان مطرح کرد:

300هزار موشک حزب‌الله منتظر حماقت رژیم صهیونیستی است/ حمایت دشمن از تکفیری‌ها با هدف مقابله با آرمان‌های امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای صور لبنان با تاکید بر اینکه داعش و سایر گروه‌های تکفیری، توطئه‌ای صهیونیستی برای محاصره جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند، گفت: حمایت از تکفیری‌ها با هدف مقابله با آرمان‌های امام خمینی (ره) صورت می‌پذیرد.
حجت الاسلام علي ياسين، رييس مجمع علماي صور لبنان


حجت الاسلام علی یاسین، رییس مجمع علمای صور لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه تحولات اخیر خاورمیانه و حمایت کشورهای مختلف از گروه‌های تکفیری با هدف محاصره سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: از زمانی که امام خمینی (ره) آرمان های خود را در قبال ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی مطرح کرد کشورهای استکباری برای تحقق اهداف و منافع رژیم صهیونیستی در منطقه به تکاپو افتادند و همه تلاش خود را برای تضعیف ایران به کار گرفتند.


وی با اشاره به دستاوردهای مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین که با حمایت جمهوری اسلامی ایران مانع از ایجاد خاورمیانه جدید از سوی آمریکا شد، گفت: رژیم صهیونیستی پس از آنکه متوجه شد نمی‌تواند به واسطه درگیری‌های رو در رو مقاومت اسلامی را نابود سازد، دست به تشکیل گروه‌های تندرو به نام اسلام زد تا بدین وسلیه جهان اسلام را با چالشی جدی مواجه کرده و مقاومت اسلامی را درگیر نبردهای حاشیه‌ای کنند.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: مقامت اسلامی که توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد بدون شک توانایی مقابله با گروه‌های تکفیری را دارد و همانگونه که امام خامنه‌ای فرمود محور مقاومت می‌تواند خاومیانه اسلامی جدیدی را در پرتو ایستادگی در برابر جریان‌های استکباری و تکفیری تشکیل دهد.

 

حجت الاسلام علی یاسین، وجود تبلیغات رسانه‌ای قوی در حمایت از داعش و بزرگ نمایی در قبال این گروه تروریستی را بسیار مشهود خواند و گفت: مسلمان به راحتی توانایی نابود کردن گروه‌های تکفیری را دارند اما داعش و حامیان آن درصدد هستند با استفاده از ظرفیت رسانه و پایگاه‌های اجتماعی حالت ترس و ضعف را بین مردم منتشر کنند. حالتی که منجر به عدم ایستادگی مردمی در مقابل تکفیری‌ها میشود.

 

وی با تاکید بر اهمیت بالای حضور نظامی حزب الله لبنان در سوریه و مبارزه با داعش و جبهه النصره، اظهار داشت: حزب الله لبنان تواسنت با اقدامات به جا و ضروری خود لبنان را از فاجعه بزرگی نجات دهد. جانفشانی نیروهای مقاومت جلوی برپایی خلافت تکفیری داعش در خاک لبنان را گرفت.

 

رییس مجمع علمای صور لبنان تصریح کرد: مقاومت اسلامی نشان داده است که به دقت اقدامات رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری را رصد کرده و راه را بر هرگونه توطئه افکنی و فتنه افروزی در لبنان می‌بندد. گروه‌های مخالف حزب الله در لبنان از قبیل 14 مارس نیز به خوبی می‌دانند که اگر این حزب به مقابله با تکفیری‌ها نمی‌پرداخت امروز آنها دیگر جایی در لبنان نداشتند.

 

وی در ادامه با تاکید براینکه ائتلاف بین المللی ضد داعش ائتلافی تشریفاتی است که به دنبال تغییر نظام در سوریه و تضعیف محور مقاومت است، بیان داشت که در سه سال اخیر سوریه با بحران های بسیاری مواجه شده است اما با تکیه بر ایمان نیروهای مخلص و اراده مردمی توطئه‌های آمریکایی، صهیونیستی راه به جایی نبرده است.

 

حجت الاسلام علی یاسین، بالا گرفتن قدرت مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی را نوید بخش توصیف کرد و گفت: پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه گامی دیگر در راستای زوال این رژیم از خاورمیانه است. اشغالگران صهیونیستی تاکید داشتند که ارتش آنها شکست ناپذیر است اما این ارتش با وجود همه جنگ افزارهای پیشرفته در لبنان و فلسطین به زانو درآمد.

 

وی افزود: حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان حماقتی بزرگ است که پایان این رژیم اشغالگر را نزدیک تر می‌کند. رژیم صهیونیستی در حالی نتوانست وارد غزه شود که سال‌ها این منطقه را محاصره کرده بود. این رژیم به خوبی می‌داند که بیش از سیصد هزار موشک حزب الله منتظر اشتباه کوچکی است تا مناطق اشغالی را با خاک یکسان کند./983/ب911/ک

ارسال نظرات