۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۲۵۷۲۶
شیخ نعیم قاسم:

بخش‌هایی از خاک لبنان در تصرف داعش و جبهه النصره است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه بخش هایی از منطقه عرسال لبنان در تصرف داعش و جبهه النصره است، خواستار هم‌افزایی گروه‌های لبنانی برای مقابله با تکفیری‌ها شد.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز در جنوب بیروت برگزار شد، وجود اراده مشترک برای خروج از بحران و مقابله با چالش‌های فزاینده را ضروری برشمرد و گفت: حل مشکلات موجود در منطقه زمان بر است و باید با همکاری و تعاون بین گروه‌های سیاسی و مردمی در راستای خروج از بحران گام برداشت.


وی افزود: حزب الله لبنان همواره به پشتیبانی از ارتش لبنان پرداخته و خواستار پر رنگ شدن نقش این نهاد نظامی برای مقابله با تکفیری‌هاست. کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان از سوی ایران و سایر کشورها پذیرفته و قابل تقدیر است.

 

این عضو ارشد حزب الله با تاکید بر لزوم هوشیاری جریان‌های سیاسی نسبت به خطر گروه‌های تکفیری برای آینده لبنان، خاطرنشان کرد: توجیه اقدامات تکفیری‌ها از سوی برخی شخصیت‌ها و احزاب سیاسی لبنان پیامدهای مخربی را برای این کشور به دنبال داشته است.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: حزب الله لبنان به طور علنی با حضور نظامی در سوریه برای صیانت از خاک لبنان و ادامه راه مقاومت اسلامی به مقابله با گروه‌های تکفیری پرداخت. این در حالی است که سایر گروه‌های لبنانی که برای سرنگونی بشار اسد از تروریست‌ها حمایت کردند، حاضر به پذیرفتن مسؤولیت اقدامات خود نیستند.

 

وی اشغال بخش‌هایی از منطقه عرسال از سوی داعش و جبهه النصره را غیر قابل قبول دانست و گفت: مردم لبنان به خوبی می‌دانند که تکفیری‌ها سال ‌ها است که حزب الله لبنان را تهدید می‌کنند و از هر فرصتی برای انجام عملیات تروریستی در جنوب بیروت استفاده می‌کنند.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه استراتژی مقاومت در برابر اشغالگران و تکفیری‌ها نتیجه بخش بوده است، خاطرنشان کرد: لبنان با تکیه بر آمریکا و سازمان ملل حتی توانایی آزادی یک وجب از اراضی اشغال شده خود را نداشت و این مقاومت بود که با تکیه بر ملت و ارتش لبنان توانست جنوب این کشور را آزاد کند.
 

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان ساخت: رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری تهدیدی بالقوه برای لبنان هستند و مردم این کشور باید با هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان اجازه تحقق اهداف صهیونیست‌ها را ندهند./983/ب902/د

ارسال نظرات