۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۷۹۳

مشکل تراشی آمریکا و عربستان در روند انتقال تسلیحات ایرانی به لبنان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه شرق الاوسط نوشت که عربستان و آمریکا از طریق نمایندگان هم‌سو با خود در هیأت وزیران قصد ایجاد اختلال در انتقال تسلیحات ایران به لبنان برای مبارزه با تروریسم را دارند.
ايران و لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عربستانی شرق الاوسط به نقل از رسانه های لبنانی در مورد اعطای محموله تسلیحاتی ایران به لبنان نوشت: آمریکا و عربستان در پی مشکل تراشی برای عدم دستیابی لبنان به این امکانات هستند.


این روزنامه، موج آمریکا گرایانه "المستقبل"، مستقردر بیروت را مسوول سازکار این اختلال معرفی کرد و افزود: حزب المستقبل با استفاده از دو نماینده خود درهیأت وزیران این کشور با به تاخیر انداختن این کار، قصد ایجاد خلل و سنگ اندازی در مسیر این انتقال را دارند.


در همین راستا محمد فتحعلی؛ سفیر ایران در لبنان اظهار داشت:  کسانی که در روند اجرایی شدن این پروژه اختلال ایجاد می‌کنند بر اساس مصلحت ملت لبنان عمل نکرده و زمینه را برای نفوذ هرچه بیشتر تروریسم در خاک لبنان فراهم می‌کنند.

 

وی همچنین در پاسخ به اتهامات عربستان سعودی در مورد اهداف سیاسی ایران از اعطای این تسلیحات، گفت: این انتقال بدون هیچ پیش شرطی بوده و همچنین از طریق هیچ واسطه ای صورت نمی‌گیرد؛ بلکه به صورت مستقیم و برای مصالح ملت لبنان است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات