۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۲۷۵۵۳
رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان:

مقاومت به کشورهای استکباری اجازه تجزیه لبنان را نمی‎دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت اسلامی اجازه توطئه افکنی و تقسیم لبنان از سوی تروریست‌ها با حمایت کشورهای استکباری را نمی‌دهد.
شيخ محمد يزبک رييس شوراي شرعي حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد یزبک، رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه تمنین التحتا برگزار شد، با اشاره به اینکه آتش فتنه همه منطقه را در نوردیده و لبنان نیز از این مسأله مستثنی نیست، عنوان کرد: حزب الله لبنان همیشه بر لزوم تقویت انسجام و اتحاد ملی و دینی به منظور جلوگیری از بیشتر شدن مشکلات تاکید داشته است.

 

وی، لبنان را در معرض خطر از سوی تروریسم و رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار داشت که نه تنها مناطق شرقی لبنان که همه این کشور با خطر مواجه است. همه باید به مسؤولیت‌های خود در قبال این کشور عمل کرده و با حمایت از ارتش به مقابله با تکفیری‌ها بپردازند.

 

حجت الاسلام یزبک خاطرنشان کرد: حمایت سیاسی و تسلیحاتی از ارتش در برهه کنونی ضروری ترین نیاز لبنان است.

 

این عالم لبنانی با تاکید  بر لزوم دوری از گفتمان تحریک آمیز طایفه‌ای و مذهبی که مشکلات بسیاری را برای لبنان به بار آورده است، گفت: کشورهای استکباری تلاش دارند همان ماجرایی که در کوبانی به وقوع پیوست در لبنان تکرار کنند اما مقاومت اسلامی به ایستادگی خود ادامه داده و اجازه تقسیم لبنان را نمی‌دهد.

 

وی خواستار انتخاب هرچه سریعتر رییس جمهور لبنان و برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور شد و اظهار داشت که در پرتو این اقدامات سیاسی می‌توان به بهبود اوضاع در آینده نزدیک امیدوار بود./983/ب902/د

ارسال نظرات