۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۱۴۹

انتشار کتاب سخنرانی فضل الله با موضوع عاشورا در لبنان

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی فرهنگی لبنان کتاب «ذکری عاشوراء؛ عبر ودلالات: یادواره عاشورا؛ درس‌ها و معانی» تألیف «سیدعلی فضل‌الله»، پژوهشگر و روحانی شیعه لبنانی را چاپ و منتشر کرد.
علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شفیق محمد الموسوی، مدیر مرکز اسلامی فرهنگی لبنان که مقدمه کتاب را نوشته است، اظهار کرد: این کتاب با موضوعات، تحلیل‌ها، دیدگاه‌ها و افکاری که در آن آمده است، ناب‌ترین تصویر از انقلاب حسینی را ارائه می‌دهد.


وی افزود: این کتاب شامل مجموعه سخنرانی‌های سیدعلی فضل‌الله در منابر مختلف آیین‌های عاشورایی در لبنان است و درس‌ها و عبرت‌های قیام حسینی را برای مخاطب تبیین می‌کند.


بنا بر این گزارش، «انقلاب حسین(ع)؛ رویدادی که امت را از تونل بت‌پرستی خارج کرد»، «انقلاب حسین(ع)؛ اقدامی علیه سکوت امت»، «عاشورای حسین(ع)؛ فداکاری‌ در بهترین شکل آن»، «عاشورا برای آزادی اراده و مبارزه با ظلم»، «چگونه از وفاداران امام حسین(ع) باشیم؟»، «یادواره عاشورا؛ عبرت‌ها و معانی» از عناوین بخش‌های مختلف این کتاب است.


«عاشورا و درس‌های توبه»، «عاشورا از دایره خصومت مذهبی تا دایره اسلامی و انسانی»، «احیای عاشورا؛ واقعیت‌ها و چشم‌اندازها»، «زینب(س)؛ قهرمان کربلا»، «آرمان‌های زن مسلمان در سایه نهضت حسینی»، «زن الگو در حماسه حسینی» و «زیارت امام حسین(ع)؛ تجدید میثاق با آن حضرت و پایبندی به اهداف انقلاب حسینی» از دیگر عناوین کتاب محسوب می‌شود.


سیدعلی فضل‌الله از علمای لبنان و فرزند حضرت آیت الله سیدمحمدحسین فضل‌الله، مرجع فقید شیعیان لبنان است، وی اکنون ریاست مؤسسات علامه فضل‌الله در این کشور را بر عهده دارد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات