۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۹۷۱

آمریکا خواستار تشدید تحریم ها علیه روسیه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه روسیه همچنان به سیاست خود علیه اوکراین ادامه می دهد، تشدید تحریم ها علیه مسکو را خواستار شد.
جو بايدن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جو بایدن روز پنجشنبه در دیدار با «لایمدوت استرائویوم» نخست وزیر لتونی گفت: اگر مسکو به سیاستش در مورد اوکراین ادامه دهد باید تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد.

 

معاون رییس جمهوری آمریکا، با متهم کردن روسیه به نقض آشکار حق حاکمیت اوکراین، از اقدامات مسکو در اوکراین به عنوان عوامل تشدید بحران این کشور یاد و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کردند.

 

بایدن افزود: اگر این اقدامات ادامه بیابد باید تدابیری علیه روسیه اتخاذ شود که عواقب شدیدتر از پیامدهای تحریم های کنونی برای این کشور داشته باشد.

 

معاون رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر لتونی درمورد ابعاد مختلف بحران اوکراین گفت وگو و بر لزوم حمایت جامعه جهانی از دولت کی کیف برای رفع بحران کنونی و بهبود وضعیت این کشور تاکید کردند.

 

بحران اوکراین با سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری سابق این کشور و روی کار آمدن سیاستمداران غربگرا تشدید شد.

 

آوریل سال جاری (فروردین-اردیبهشت) جدایی طلبان استان های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین به طور یکجانبه اعلام استقلال کرده و نیروهای اوکراینی چند عملیات نظامی برای سرکوبی آنها انجام دادند.

 

روسیه حمایت خود از نمایندگان این مناطق را اعلام و از دولت اوکراین خواستار مذاکره با آنها برای حل و فصل اختلافات شده است.

 

آمریکا اقدامات مسکو در شرق اوکراین را مداخله جویانه خوانده و با کمک متحدانش، چند بسته تحریم علیه مقام های دولتی و تعدادی از شرکت ها و موسسه های مالی این کشور وضع کرد. /982/د101/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات