۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۳۲۶۲۰
نماینده شیخ عیسی قاسم در گفت‎وگوی اختصاصی با رسا مطرح کرد:

آیت الله عیسی قاسم تهدید به قتل شد/ آل خلیفه انتقام شکست در انتخابات را از علما گرفت/ تجمع انقلابیان مقابل منزل شیخ عیسی قاسم ادامه دارد

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران با محکوم کردن یورش به منزل شیخ عیسی قاسم بیان داشت: خشمگینی رژیم آل‎خلیفه از عدم حضور مردم در انتخابات پارلمان، سبب یورش به منزل آیت الله عیسی قاسم شد.
شيخ عبدالله دقاق


 

حجت الاسلام عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین و مدیر حوزه علمیه تخصصی الاطهار قم در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به اهداف پشت پرده یورش نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: مردم بحرین در حمایت از نظر شیخ عیسی قاسم مبنی بر تحریم انتخابات پارلمان و شهرداری‎های این کشور که در شنبه گذشته برگزار شد، در انتخابات مشارکت نکردند، این مسأله سبب خشمگینی رژیم آل‎خلیفه و مقصر دانستن این عالم بحرینی در عدم موفقیت حکومت در برگزاری انتخابات شده است.


وی افزود: رژیم آل‎خلیفه بارها از آیت الله عیسی قاسم خواسته بود که در مسائل سیاسی این کشور دخالت نکند و سبب تحریک احساسات مردم علیه حکومت نشود و نهاد امنیتی بحرین این عالم دینی را تهدید به قتل کرده بود.

 

حمایت علمای بحرین از شیخ عیسی قاسم


مدیر حوزه علمیه تخصصی الاطهار قم با اشاره به واکنش علما و مردم بحرین نسبت به یورش رژیم آل‎خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، خاطرنشان ساخت: آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین در بیانیه‎ای حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را به منزله حمله به منازل همه مردم این کشور خواند.

 
وی ادامه داد: مجمع علمای بحرین و طلاب بحرینی مقیم قم در بیانیه‎های جداگانه‎ای یورش به منزل آیت الله عیسی قاسم را محکوم کردند. علمای بحرین نیز از صبح امروز در مقابل منزل این عالم شیعه تجمع و با در دست داشتن عکس‎های وی از رهبرشان حمایت کردند.


حجت الاسلام شیخ الدقاق خبر از تجمع دیگری ساعت 4 بعدازظهر امروز مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین داد و گفت: علمای بحرین امشب در اعتراض به اقدامات رژیم آل‎خلیفه نماز مغرب و عشاء را به امامت آیت الله عیسی قاسم در مقابل منزلش برگزار خواهند کرد.

 

شیخ عیسی قاسم همانند خاری در چشم رژیم آل‎خلیفه است


وی آثار چنین اقدامات رژیم آل‎خلیفه را به دو بخش مثبت و منفی تقسیم کرد و خاطرنشان ساخت: رژیم آل‎خلیفه با حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم،  سبب افزایش محبوبیت و پیروی مردم از این عالم بحرینی می‎شود.


مدیر حوزه علمیه تخصصی الاطهار قم، آیت الله عیسی قاسم را همانند خاری در چشم رژیم آل‎خلیفه خواند و افزود: یورش به منزل رهبر شیعیان بحرین آثار منفی بسیاری در این کشور به جای خواهد گذاشت و سبب ناامنی و بی ثباتی در بحرین می‎شود.


وی انتخابات پارلمان و شهرداری‎های بحرین را غیر مشروع خواند و اظهار داشت: مردم بحرین با تحریم انتخابات به رژیم آل‎خلیفه فهماندند که مردم هیچ اعتمادی به این رژیم ندارد و راضی نیستند که با رفتن پای صندوق‎های رأی مهر تاییدی به انتخابات نمایشی و حکومت آل‎خلیفه بزنند.


نماینده رهبر شیعیان بحرین نقش علمای این کشور در تحریم انتخابات را بسیار تاثیر گذار دانست و تاکید کرد که علمای بحرین در کنار مردم با صدای بلند انتخابات را تحریم و اعلام کردند که دوران حکومت‎های دیکتاتوری و استبدادی به پایان رسیده است.

 

اعضای پارلمان جدید بحرین مجری دستورات رژیم آل‎خلیفه هستند


وی اعضای پارلمان جدید بحرین  را مجری دستورات رژیم آل‎خلیفه برشمرد و گفت: بسیاری از اعضای پارلمان جدید بحرین را سلفی‎ها تشکیل می‎دهند. در میان تعدادی از اعضای پارلمان جدید بحرین، شیعیان نیز وجود دارند. اعضای پارلمان جدید بحرین، مورد تایید و حمایت رژیم آل‎خلیفه هستند به همین سبب موظف به اجرای دستورات این رژیم خواهند بود.


حجت الاسلام الدقاق تصریح کرد: مردم بحرین خواستار برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه هستند زیرا این انتخابات 100درصد مطابق خواسته رژیم آل‎خلیفه برگزار شد و مردم این کشور هیچ نقشی در آن نداشتند.

 

گام بعدی انقلابیان، رساندن صدای انقلاب به گوش جهانیان است


وی گام بعدی انقلابیان در مبارزه با رژیم آل‎خلیفه را رساندن صدای انقلاب به گوش جهانیان دانست و اظهار داشت: مردم بحرین از ادامه انقلاب ناامید و خسته نیستند و بعد از انتخابات تجمع‎، تظاهرات، همایش، بیانیه، پیام، مصاحبه با شبکه‎های تلویزیونی و خبرگزاری‎های داخلی و بین المللی علیه رژیم آل‎خلیفه ادامه خواهد داشت. مردم بحرین اجازه نمی‎دهند که صدای انقلاب خاموش شود و با قدرت چرخ آن را به حرکت در می‎آورند.


مدیر حوزه علمیه تخصصی الاطهار قم، نتیجه رفراندوم انقلابیان(استفتاء شعبی) را که در جمعه گذشته برگزار شد، موفقیت آمیز توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: کل آرای مثبت 177 هزار و 118 رأی؛ یعنی 1 / 99 درصد کل آرای مأخوذه بود. 250 هزار نفر به مشارکت در همه پرسی(استفتاء شعبی) تعیین سرنوشت فراخوانده شده بودند که 178 هزار و 625 نفر یعنی 4 / 71 درصد از کل دعوت شدگان، در این همه پرسی مشارکت کردند.


وی افزود: مشارکت و حمایت مردم از رفراندوم(استفتاء شعبی) را به معنای محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه، درخواست برای اصلاح مسیر حکومت، اجرای عدالت اجتماعی و نادیده گرفتن انتخابات نمایشی پارلمان است.


حجت الاسلام الدقاق مشارکت و حمایت مردم بحرین از انتخابات فرمایشی آل خلیفه را کمتر از 30 درصدد خواند و گفت: آمار ارائه شده از سوی وزارت دادگستری بحرین مبنی بر مشارکت بیش از 51 درصد مردم در انتخابات دروغ محض است و آمار حقیقی کمتر از 21 درصد است.

 

ورود مرجعیت شیعه برای مبارزه با تکفیری‎ها از نکات برجسته کنگره جریان‎های افراطی بود


وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری کنگره بین المللی «جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را که دوم و سوم آذرماه سال جاری در قم برگزار شد را موفقیت آمیز توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: مشارکت چشمگیر علما در این کنگره و ریاست مرجعیت قم به ویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله سبحانی را از نکات برجسته و متمایز این کنگره با سایر همایش و کنگره‎های مبارزه با جریان‎های تکفیری است.


نماینده رهبر شیعیان بحرین برگزاری کنگره بین المللی «جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را سبب افزایش اتحاد بین اهل سنت و شیعیان خواند و تصریح کرد: برگزاری چنین کنگره و همایش‎هایی همانند خاری در چشم جریان‎های تکفیری و تروریستی است.


وی در ادامه به نفوذ جریان‎های تکفیری و تروریستی در بحرین اشاره کرد و گفت: عادل الفلیفل، افسر سابق سرویس اطلاعاتی بحرین چند ماهی است که ادعای تاسیس شاخه‎ای از جریان تروریستی داعش در این کشور را دارد.


حجت الاسلام شیخ دقاق افزود: بارها عادل الفلیفل، آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را تهدید به قتل کرده است. رییس جریان تروریستی داعش در بحرین تلاش‎های ناموفق بسیاری برای جلب مردم به سوی خود کرده است. رژیم آل‎‎خلیفه به طور غیر مستقیم از داعش حمایت می‎کند.


وی در پایان خطاب به رژیم آل‎خلیفه گفت: حکومت آل‎خلیفه اگر دست یورش به منازل علما بر ندارد و به خواسته‎های مردم را توجه نکند به زودی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست./994/گ402/ک

ارسال نظرات