۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۳۳۸

تأکید پاپ فرانسیس بر مقابله مشترک مسلمانان و مسیحیان با افراط‌گرایی

خبرگزاری رسا ـ پاپ فرانسیس، رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان، دیروز، هفتم آذرماه وارد ترکیه شد و در کنفرانسی مطبوعاتی بر مقابله مشترک مسلمانان و مسیحیان با افراط‌گرایی تأکید کرد.
پاپ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس در نخستین روز سفر سه روزه خود به ترکیه، خشونت گروه‌های افراطی در سوریه و عراق را محکوم کرد و گفت: مسیحیان و مسلمانان باید به‌طور مشترک با خشونت و افراطی‌گری مقابله کنند.


رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی وارد آنکارا شد و در کاخ جدید ریاست جمهوری مورد استقبال رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه قرار گرفت.


پس از این دیدار، پاپ و اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند. پاپ در این کنفرانس از حق آزادی دینی و مشکلات مذهبی اقلیت مسیحیان در ترکیه سخن گفت.


پاپ خطاب به رجب طیب اردوغان که از سوی منتقدانش به اسلامی‌‌کردن خزنده جامعه ترکیه متهم است، گفت، این یک مسئله اساسی است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان ترکیه از حقوق یکسان برخوردار شده و مسئولیت‌های برابر بر عهده بگیرند.


پاپ در ادامه سخنان خود گفت: اقلیت‌های قومی و دینی در خاورمیانه به‌ویژه مسیحیان و ایزدی‌ها هدف پیگرد‌های سنگینی قرار دارند. صدها هزار نفر ناچار شده‌اند خانه و شهر و دیار خود را ترک کنند تا بتوانند جان خود را حفظ کنند و یا به باورهای دینی خود وفادار باقی بمانند.


وی تأکید کرد که دیالوگ میان ادیان و فرهنگ‌ها، می‌تواند در پایان‌دادن به همه اشکال بنیادگرایی و تروریسم نقش مهمی بازی کند
./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات