۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۱۰۸

کنگره آمریکا قانون تقویت همکاری استراتژیک با اسرائیل را تصویب کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره آمریکا، قانونی را به تصویب رساند که هدف از آن تقویت سطح همکاری‌های استراتژیک این کشور با رژیم صهیونیستی است.
کنگره آمريکا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز با اکثریت آراء قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن رژیم صهیونیستی شریک راهبردی مهمی برای آمریکا محسوب می‌شود.

 

این قانون که در سپتامبر گذشته به تصویب مجلس سنای آمریکا رسیده بود، «روابط واشنگتن- تل‌آویو را در زمنیه‌های دفاعی، امنیتی، انرژی، پژوهش و توسعه، کشاورزی، منابع آبی و آموزش تقویت می‌کند.»

 

همچنین تصویب این قانون جدید راه را بویژه برای افزایش تسلیحات آمریکایی در اسرائیل تا 9 برابر بیشتر باز می‌کند. ارتش اسرائیل می‌تواند در موارد اضطراری، از تسلیحاتی که در اختیار نیروهای آمریکایی مستقر در خاور میانه است، استفاده کند.

 

با تصویب این قانون در کنگره، مقادیری تسلیحات به ارزش 200 میلیون دلار به انبار تسلیحات آمریکا در خاورمیانه افزوده خواهد شد تا ارزش کلی آن به یک میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.

 

براساس این گزارش، این قانون جدید تصریح می‌کند که دولت آمریکا باید اطلاعات مربوط به تحولات نظامی در کشورهای همسایه اسرائیل را به صورت منظم‌تر و تعریف شده با این رژیم در اشتراک بگذارد./982/د102/ک

ارسال نظرات