۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۳۰۳
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

برگزاری گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل به سود لبنان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تأکید کرد که برگزاری گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل در راستای منافع سیاسی لبنان و به سود مردم این کشور است.
شيخ احمد قبلان



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به تعدی گروه‌های تروریستی به ارتش لبنان، گفت: به شهادت رساندن چند تن از سربازان لبنانی به دست گروه‌های تکفیری اتفاق بسیار تأسف برانگیزی است. درحالی که نیروهای امنیتی از وحدت لبنان دفاع می‌کنند، دولت هیچگونه حمایتی را از ارتش در نبرد با تروریست‌ها ارائه نمی‌کند.
 

 

وی تأکید کرد: تعرض به نیروهای ارتش باید موجبات اتحاد ملی و کنار گذاشتن خصومت‌های سیاسی را فراهم کند. چرا که خون های بسیاری ریخته شده است تا گروه‌های تروریستی نتوانند به توطئه‌افکنی بین طوایف و مذاهب مختلف بپردازند.
 

حجت الاسلام قبلان، تلاش تکفیری‌ها برای سوء استفاده از مردم در راستای دامن زدن به اختلافات مذهبی را خطرناک دانست و اظهار داشت که گروه‌های تندرو از هیچ اقدامی برای رسیدن به اهداف شوم خود فرو گذاری نمی‌کنند، آنها با فرصت طلبی از لجبازی سیاستمداران و اختلافات بین گروه‌های سیاسی جو لبنان را متشنج می‌کنند.
 

وی با تاکید براینکه برگزاری گفت‌وگو بین احزاب سیاسی لبنان برای حل اختلافات، اقدام تأثیر گذاری است، گفت: گفت‌وگوهای این چنینی بین گروه‌های سیاسی باید به طور مستمر برگزار شود. برگزاری گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان می‌تواند در راستای منافع سیاسی لبنان و به نفع مردم این کشور باشد.
 

این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: لبنان با اتکا بر هوشیاری و آگاهی مردم، توانایی عبور از مرحله دشوار کنونی و خنثی کردن توطئه‌ها در راستای تجزیه این کشور را دارد.
 

گفتنی است آخرین خبرها حاکی از آن است که لبنان این هفته شاهد برگزاری  گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل به ریاست نبیه بری، رییس پارلمان این کشور برای حل اختلافات موجود بین این دو جریان تأثیر گذار لبنانی است./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات