۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۳۴۴۶۲

نماینده پارلمان عراق از نقشه سری آمریکا برای تجزیه این کشور پرده برداشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که هدف واشنگتن از تسلیح عشایر عراق تقسیم این کشور به مناطق کوچک‌تری است که دائم بر سر مرزها و منابع با یکدیگر درگیر باشند.
پرچم عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق در بیانیه ای درباره مقاصد پنهان آمریکا در تسلیح عشایر عراق هشدار داد و گفت: دولت آمریکا چیزی را بدون اینکه بهایش را بگیرد در اختیار عراق نمی‌گذارد.

 

نصیف، نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ملت عراق و قوای قانون گذاری و اجرایی عراق امروز باید بپرسند بهای تسلیح عشایر عراق از سوی آمریکا چیست آمریکایی ها نهاد خیریه‌ای نیستند که تشکیلاتی نظامی را در کشورهای خارومیانه احداث و آن را خارج از نظارت نهاد ارتش با پول و سلاح مجهز کننند و بهایی برای آن دریافت نکنند.

 

نماینده پارلمان عراق افزود: هدف آمریکا از تشکیل ارتش سنی، تجزیه عراق و تقسیم آن به چند کشور کوچک است که مدام بر سر مرزها و منابع با یکدیگر درگیر شوند و این درگیری‌ها چه بسا تا چندین نسل به طول انجامد و این بهای آمریکا برای تسلیح عشایر است.

 

نصیف از دولت عراق خواست با دقت نظر در قضیه اعزام هیئت‌های عشایری به واشنگتن ابعاد آتی قضیه تسلیح عشایر از سوی آمریکا را بررسی کند تا مجبور به پذیرش مسئولیت پیامدهای این اقدام در برهه آتی نباشد.

 

گفتنی است هیئتی از عشایر الانبار و نینوا برای بررسی موضوع تسلیح عشایر به آمریکا سفر کرده‌اند./983/د102/ک

ارسال نظرات