۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۵۲۸

مصادره اموال معارضان سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ هیأت علمای ارشد عربستان سعودی فتوایی صادر کرد که بر اساس آن وزارت کشور می‌تواند اموال مصادره شده افرادی که متهم به تروریست هستند را در امور خیریه مصزف کند.
هيأت علماي ارشد عربستان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت علمای ارشد عربستان در جواب استفتایی از سوی وزارت این کشور فتوایی صادر کرده است که موج جدیدی را در عربستان به راه انداخته است.

 

در این فتوا آمده است اموال کسانی که به اتهام تروریست بودن و یا همکاری و پشتیبانی از تروریست‌ها به دست مأموران امنیتی ضبط می‌شود، می‌تواند در امور خیریه مصرف شود.

 

کارشناسان سعودی معتقدند که مقامات عربستانی از این طریق می‌خواهند تمام اموال مخالفان حکومت آل سعود را به بهانه حمایت کردن این افراد از تروریست‌ها، مصادره کرده و از این طریق با آنان مقابله کنند.


در همین راستا فهد الماجد، دبیر کل هیأت علمای ارشد عربستان اعلام کرد: از آنجایی که ملک عبدالله، پادشاه عربستان بر تطبیق دستورات حکومتی با قوانین شرع بسیار تاکید کرده و اهتمام می‌ورزد این حکم مستقیما به دفتر وی ارسال شد تا از این جهت برای وی آسودگی خاطر حاصل شود.


گفتنی است عربستان سعودی بر اساس سیاست‌های سرکوب‌گرانه خود هرگاه بخواهد با معترضی برخورد کند با استفاده از برچسب تروریست بودن وی را به زندان انداخته و از این پس نیز بر اساس این فتوا تمام اموال او را مصادره می‌کند؛  زندان‌های این کشور مملو از زندانیان سیاسی است که به اتهام تروریست بودن و یا ارتباط با تروریست‌ها تنها به خاطر اظهار نظر در صفحات اجتماعی اینترنت سال‌ها در بند هستند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات