۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۳۴۸۱۲
ریابکوف:

امریکا به دنبال تغییر رژیم در روسیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه روسیه، امریکا را به تلاش برای «تغییر رژیم» در روسیه از طریق اعمال تحریم ها علیه مسکو بر سر بحران اوکراین متهم کرد.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: واقعیتی که نمی‌توان پنهان کرد این است که هدف تحریم‌های ایجاد شرایط اجتماعی و اقتصادی برای تغییر رژیم در روسیه است.

 

ریابکوف همچنین امریکا را به تلاش برای جدایی بین روسیه و دیگر اعضای اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع متهم کرد که در جریان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با هدف حفظ ارتباط اقتصادی و امنیتی بین جمهوری‌های شوروی سابق تشکیل شد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تغییر رژیم اوکراین و خروج این کشور از اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع در اوایل سال جاری افزود، تمایل به دور کردن کشورهای عضو این اتحادیه از روسیه همواره در دستور کار سیاست خارجی امریکا قرار داشته است و این رویکرد خود را اوایل امسال با اتخاذ سیاست‌های خاص نشان داد.

 

به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه در دریای سیاه از اوکراین به فدراسیون روسیه در همه پرسی ماه مارس سال جاری، تنش میان روسیه و امریکا به اوج خود رسید.

 

پس از این که اوکراین عملیات نظامی را در اواسط ماه آوریل با هدف سرکوب تظاهرات طرفداران روسیه در مناطق عمدتا روس زبان در شرق کشور آغاز کرد روابط مسکو و واشنگتن تیره‌تر شده است.

 

کشورهای غربی از جمله امریکا، روسیه را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه مقامات روس و نیروهای هوادار روسیه وضع کرده‌اند. با این حال، مسکو ضمن رد این اتهامات، اقدامات تنبیهی تلافی جویانه‌ای در کشورهای اروپایی انجام داده است./982/د101/ک

ارسال نظرات