۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۶۸۹
بک روزنامه انگلیسی نوشت:

نگرانی‌های آل سعود موجب تصویب قانون کنترل مساجد شده است

خبرگزاری رساـ یک روزنامه انگلیسی قانون کنترل مساجد عربستان را بررسی کرد و نگرانی‌ها آل سعود از انقلاب‌های مردمی را عامل تصویب چنین قانونی دانست.
کنترل مساجد عربستان


به گزارش  خبرگزاری رسا، مجله انگلیسی " اکونومیست" تصمیم وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان سعودی را مبنی بر کنترل مساجد عربستان و تحت نظر داشتن موذنان و امامان جماعت، از طریق دوربین های نظارتی مورد بررسی قرار داد.


این مجله در مقاله خود نوشت: حاکمان عرب به بهانه کنترل مساجد برای جلوگیری از سرقت اموال اماکن مذهبی سعی دارند به صورت مستقیم بر تمام فعالیت‌های مساجد نظارت داشته و در راستای سیاست‌های سرکوب‌گرانه خود هر جنبشی را در نطفه خفه کنند.

 

در این مقاله آمده است: مسوولان ارشد عربستان به خوبی به این امر پی برده اند که منشأ تمام حرکات انقلابی و ظلم ستیزانه، مساجد و محافل مذهبی است؛ از این رو با تصویب چنین قانونی می‌خواهند جلوی تمام اقدامات روشنگرانه را بگیرند.
 
در این مجله انگلیسی آمده: مسوولان عربستانی می‌دانند که امامان جماعت مساجد نسبت به ائتلاف عربستان و آمریکا برای به اصطلاح مبارزه با داعش انتقاداتی دارند و آن‌را به مردم انتقال می‌دهند. همچنین می‌دانند که مردم به دلیل تبعیض رفتاری آل سعود نسبت به شیعیان عربستان موجی از نارضایتی به ویژه در شرق این کشور وجود دارد و تمام این نگرانی‌ها آنان را ناچار به کنترل مستقیم مساجد به عنوان خاستگاه اصلی انقلاب‌های مردمی کرده است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات