۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۴۸۵
شیخ نعیم قاسم در دیدار بایکی از علمای اهل سنت لبنان تأکید کرد:

حزب الله همیشه از وحدت اسلامی و انسجام ملی در لبنان حمایت کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با دبیرکل جنبش الامه لبنان تأکید کرد که حزب الله همیشه حامی وحدت اسلامی و انسجام ملی در لبنان بوده است.
شيخ نعيم قاسم

 


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالناصر جبری، دبیرکل جنبش الامه لبنان در دیدار با نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله به بحث و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه  پرداختند.
 

شیخ نعیم قاسم در این دیدار با تأکید براینکه حزب الله لبنان همواره حامی وحدت ملی و انسجام اسلامی بوده است، گفت: تحولات و حوادث اخیر نشان داد که تفرقه و اختلاف داخلی مشکلات بسیاری را به دنبال می‌آورد و تنها از راه وحدت می‌توان به عبور از بحران امیدوار بود.
 

وی افزود: حفظ وحدت در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی، امنیت جامعه را تضمین می‌کند و آزادی بیان و آزادی عمل را برای همگان به بار می‌آورد.

 

معاون سید حسن نصرالله، گفت‌وگو و رایزنی را تنها راه برای سامان بخشیدن به مشکلات لبنان ارزیابی کرد و گفت: ما تا زمانی که رایزنی‌ها بر مبنای مشترکات و در راستای حل مشکلات باشد از هر گفت‌وگویی که بین دو طرف یا بیشتر از آن باشد حمایت می‌کنیم.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: گفت‌وگو در سطوح پایین نیز مطلوب است، چرا که فتح بابی برای حل مشکلات و در راستای منافع لبنان خواهد بود. از آنجا که تصمیمات اصلی برای برگزاری گفت‌وگو ( بین حزب الله و جریان المستقبل) اتخاذ شده است، جزئیات زمانی نمی‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

شیخ جبری همچنین پس از این دیدار تصریح کرد که دیدار خوبی با شیخ نعیم قاسم داشتیم و درباره مسائل بسیاری از قبیل اروپا و آمریکا صحبت کردیم.
 

وی افزود: در این دیدار علاوه بر کیفیت گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل، درباره اقدامات داعش و نحوه مقابله با تلاش‌های تکفیری‌ها برای تخریب وجهه اسلام رایزنی کردیم.

 

گفتنی است حزب الله و جریان المستقبل لبنان، حزب نزدیک به عربستان سعودی درصدد هستند با برگزاری جلسه گفت‌وگو ضمن حل اختلافات خود راه را برای انتخاب رییس جمهور آینده باز کنند./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات