۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۷۴۷۲
خطیب جمعه بیروت تأکید کرد؛

برگزاری گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان موجب کاهش تنش‌های سیاسی و مذهبی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تأکید کرد: جلسه گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل که در هفته گذشته برگزار شد می‌تواند به کاهش تنش‌های سیاسی و مذهبی در این کشور منجر شود.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت  در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، لبنان را با مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری روبه رو دانست و اظهار داشت که حل مسأله سربازهای گروگان گرفته شده ارتش و همچنین انتشار فساد در نهادهای دولتی نیازمند تلاش جدی مسؤولان است.

وی تأکید کرد: پایان دادن به اختلافات مذهبی و درگیری‌های سیاسی تنها از راه گفت‌وگو و رایزنی امکان پذیر است. از آنجا که تروریسم همگان را با تهدید مواجه ساخته است، مردم لبنان باید دست به دست هم داده و برای نابود ساختن گروه‌های تکفیری در این کشور تلاش کنند.
 
این عالم لبنانی برگزاری جلسه گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان در هفته گذشته را بسیار مهم خواند و گفت: گفت‌وگوی حزب الله و جریان المستقبل می‌تواند علاوه بر تلطیف فضای سیاسی، تنش‌های مذهبی را کاهش داده و راه را برای عبور از بحران هموار سازد. باید توجه داشت که اختلافات سیاسی  بعدی مذهبی و طایفه‌ای به خود گرفته بود که  این امر به هیچ وجه نباید ادامه پیدا کند.
 
حجت الاسلام فضل الله خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان اختلافات بین دو طرف بسیار بالاست و حل تمام مشکلات در مدت زمان کوتاه غیر منطقی به نظر می‌رسد طرف‌های گفت‌وگو باید تلاش کنند  که حتی الامکان در راستای عبور از بحران تلاش کنند و مانع از ایجاد اختلافات مذهبی شوند که موجب ادامه حیات تکفیری‌ها می‌شود.
 
وی با تأکید بر لزوم برگزاری اینگونه جلسه‌ها در سایر کشورهای اسلامی، تصریح کرد: تنها رژیم صهیونیستی می‌تواند از ایجاد اختلاف در جهان اسلام بهره مند شود و ادامه تنش‌ها در کشورهای اسلامی به ضرر همه مسلمانان است.
 
خطیب جمعه بیروت در ادامه خواستار توجه مسلمانان به ملت فلسطین به خصوص مردم مظلوم غزه شد و اظهار داشت که ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و محاصره غزه، تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی، ساخت شهرک‌های جدید و مخالفت با قطعنامه فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی از جمله چالش‌های پیش روی فلسطینیان است.
 
حجت الاسلام فضل الله گفت: مسلمانان باید به مسؤولیت خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند. کشورهایی مانند مصر و اردن که تاثیر به سزایی در شرایط فلسطین دارند باید تلاش خود را برای احقاق حقوق برادران خود به کار گیرند.
 
گفتنی است حزب الله و جریان المستقبل لبنان در هفته گذشته با برگزاری جلسه ای به ریاست نبیه بری، رییس پارلمان لبنان برای حل اختلافات خود و انتخاب رییس جمهور آینده این کشور رایزنی کردند./983/ب901/ک
 
ارسال نظرات