۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۷۸۵۸

تأکید بر لزوم توسل به قرآن کریم در همایش تورنتو

خبرگزاری رسا ـ بنیانگذار و مدیر مرکز اسلامی بینه در آمریکا در گردهمایی بزرگ مسلمانان شمال آمریکا در تورنتو از لزوم توسل به قرآن کریم در شرایط کنونی گفت.
کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نعمان علی خان یکی از سخنرانان گردهمایی سالانه مسلمانان شمال آمریکا با عنوان «احیای روحیه اسلامی» به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی در سخنرانی خود با موضوع «واعتصموا بحبل الله جمیعا: توسل به قرآن در روزهای واپسین» اعلام کرد: مانند باران که از آسمان نازل می‌شود، وحی نیز از آسمان می‌آید. همانطور که باران به زمین حیات می‌دهد، وحی نیز به قلب انسان زندگی می‌بخشد.

 

علی خان ادامه داد: اگر اجازه دهید که کلام خدا به قلب شما وارد شود، اتفاقات حیرت‌انگیز خواهد افتاد.

 

وی افزود: ما نیاز به یک رنسانس داریم، زندگی دوباره شکوفا خواهد شد اگر ما در کلام خدا (قرآن) که در دسترس ما است، تعمق کنیم.

 

گردهمایی مسلمانان شمال آمریکا با عنوان احیای روحیه اسلامی روز جمعه، 5 دی‌ماه آغاز شد و امروز به کار خود پایان خواهد داد.

 

ده‌ها هزار مسلمان در این گردهمایی که هر سال در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود، حضور یافتند.

 

این همایش علاوه بر سخنرانی‌های اندیشمندان مسلمان شامل برنامه‌های جنبی متعددی نیز بود که برگزاری همایش «قل رب زدنی علما» در تاریخ 29 آذر تا 4 دی ماه نیز از آن جمله بود.

 

همایش احیای روحیه اسلامی اولین‌بار در سال 2003 از سوی جوانان مسلمان با هدف مقابله با تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان در نتیجه وقایع 11 سپتامبر و نیز برقراری ارتباط با غیرمسلمانان برگزار شد.

مسلمانان که در حال حاضر حدود 3 درصد جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند، پرسرعت‌ترین جمعیت دینی در این کشور محسوب می‌شوند که جمعیت آن‌ها در یک دهه گذشته 82 درصد رشد داشته است./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات