۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۸۷۰

وزارت اوقاف مصر تألیفات ضدشیعی را مصادره می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مقابله وزارت اوقاف مصر با چاپ و نشر تألیفات ضد شیعی در این کشور با جدیت پیگری می‌شود.
شيوخ سلفي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر از مصادره حدود ۵ هزار کتاب و لوح فشرده ضد شیعی تهیه شده از سوی سلفی‌ها در مساجد شهر اسکندریه این کشور خبر داد.

محمد حسان، یاسر برهامی و وجدی غنیم از بارزترین سلفی‌هایی هستند که کتاب‌های آنان به دلیل تناقض با قوانین الازهر و اوقاف مصادره خواهد شد.


شیخ محمد حسان بارها در خطبه‌های خود در مساجد، همگان را به هجوم علیه شیعیان فراخوانده بود و در این باره فیلم‌های زیادی از وی در میان مردم منتشر شد.


 وی همچنین کتاب‌های زیادی در هشدار از گسترش تشیع در مصر منتشر کرد که تمام آن‌ها توسط اوقاف مصادره خواهد شد.


شیخ وجدی غنیم نیز از جمله سلفی‌های مصر است که فیلم‌های فرقه‌گرایانه زیادی از وی بر روی یوتیوب منتشر شده است؛ همچنین مجموعه «‌السیره النبویه» از جمله کتاب‌های فرقه‌گرایانه‌ای است که اوقاف مصر آن‌ها را مصادره خواهد کرد.


اوقاف مصر همچنین در نظر گرفت کتاب‌های شیخ حسن البرهامی، نائب رییس حزب سلفی مصر را به دلیل دعوت به سلفی‌گری از کتابخانه‌های مساجد جمع‌آوری کند.


دکتر  ابراهیم رضا، از علما و متفکران الازهر در پاسخ به فتنه‌گری‌های سلفی‌ها و تلاش الازهر برای ایجاد وحدت بیان کرد: شیعیان و اهل تسنن هر دو به خدای واحد ایمان دارند و هر دو مومن هستند به همین دلیل احمد الطیب، شیخ الازهر در نظر داشت آن‌ها را با یکدیگر متحد سازد.


وی همچنین افزود: ایجاد وحدت میان اهل تسنن و شیعیان زمینه‌ساز از بین رفتن سو استفاده تکفیری‌ها از برخی اختلافات است./994/د101/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات