۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۱۴۸
مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان خبر داد؛

فضای گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان بسیار مثبت بوده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان با مثبت ارزیابی کردن فضای گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان، ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها در حل مشکلات و بحران‌های لبنان تأثیر گذار باشد.
حسن عبدالله، مسؤول فرهنگي جنبش امل لبنان


 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول شورای فرهنگی جنبش امل لبنان در مراسمی که امروز در منطقه البیساریه از سوی این جنبش برگزار شد، با تأکید بر لزوم عدم ایجاد فتنه به دلیل وجود تنوع طایفه‌ای و مذهبی در لبنان، خاطرنشان کرد: همانگونه که امام موسی صدر همواره تأکید داشت تنوع قومی و طایفه‌ای ثروتی است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.
 

وی افزود: همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان نعمتی برای لبنان است که حفظ آن از ضروریات است.


این عالم لبنانی طایفه‌گری را مشکلی جدی برای لبنان و سایر کشورهای اسلامی برشمرد و اظهار داشت که تکفیری‌ها، آموزه‌های دین مبین اسلام را مورد بی‌احترامی قرار می‌دهند؛ چرا که هیچ مسلمانی به هیچ بهانه‌ای اجازه ندارد مال و جان و ناموس برادر مسلمان خود را هتک کند.
 
حجت الاسلام حسن عبدالله در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان برای کاهش اختلافات و انتخاب رییس جمهور آینده در هفته پیش، گفت: فضای گفت‌وگوها بسیار مثبت بوده و امید می‌رود موجب حل بحران شود.


وی به انتقاد از کارشکنی برخی طرف‌های لبنانی برای عدم موفقیت گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان پرداخت و تصریح کرد: گروه‌های لبنانی در مرحله بعد همه تلاش خود را برای انتخاب رییس جمهور آینده و تصویب قانون انتخاباتی جدید به کار گیرند.


گفتنی است حزب الله و جریان المستقبل لبنان در هفته گذشته اولین جلسه از گفت‌وگوها برای حل مشکلات خود و انتخاب رییس جمهور آینده لبنان را به ریاست نبیه بری برگزار کردند. کارشناسان معتقدند که نتیجه بخش بودن رایزنی بین این دو جریان، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات لبنان منجر شود./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات