۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۱۶۹

کمیسیون اسلامی اسپانیا خواهان تضمین تغذیه حلال دانش آموزان مسلمان شد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون اسلامی اسپانیا روز دوشنبه خواهان آن شد که طبق توافق های قبلی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی تغذیه حلال دانش آموزان مسلمان را تضمین کنند.
حلال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'حنیف اسکودرو' مسوول بهداشت ، مصرف و عادی سازی حلال کمیسیون اسلامی، گفت: حلال ضمن اینکه کلمه ای است که در قرآن آمده، یک مفهوم جهانی است که به مجموع غذاها، چیزها و رفتارهایی که شایسته ، پسندیده و توصیه شده برای انسان ها و محیط زیست است اشاره می کند.

 

وی گفت: در همین راستا ، غذای حلال ، یک نوع غذای سالم است که متناسب با احکام دینی و اسلامی است و به همین دلیل حق غذای حلال در توافق همکاری بین دولت اسپانیا و کمیسیون اسلامی و در بند 14 حق دانش آموزان مسلمان در داشتن یک برنامه غذایی متناسب با احکام دینی در مدارس دولتی و خصوصی مندرج شده است.

 

اسکودرو خاطرنشان کرد: تهیه غذای حلال برای مدارس دشوار نخواهد بود زیرا بر اساس آمارهایی که در دست داریم، در حال حاضر 300 شرکت تولید کننده غذای حلال در اسپانیا وجود دارند که می توانند مدارس را با مواد اولیه لازم برای انجام یک برنامه غذایی مطلوب با احکام دینی اسلام تامین کنند. 

وی گفت :در همین راستا غذای حلال ، یک نوع غذای سالم است که متناسب با احکام دینی و اسلامی است و به همین دلیل حق غذای حلال در توافق همکاری بین دولت اسپانیا و کمیسیون اسلامی و در بند 14 حق دانش آموزان مسلمان در داشتن یک برنامه غذایی متناسب با احکام دینی در مدارس دولتی و خصوصی مندرج شده است.

 

اسکودرو خاطرنشان کرد:تهیه غذای حلال برای مدارس دشوار نخواهد بود زیرا بر اساس آمارهایی که در دست داریم ، در حال حاضر 300 شرکت تولید کننده غذای حلال در اسپانیا وجود دارند که می توانند مدارس را با مواد اولیه لازم برای انجام یک برنامه غذایی مطلوب با احکام دینی اسلام تامین کنند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات